הרבנית חגית שירה

כל הניסים והעוצמות של פסח - מגיעים משבת הגדול

אף על פי שהיא לפני פסח, חשוב לייקר את השבת הזאת, שמכוחה מגיע כל הנס הגדול של יציאת מצרים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דעי לך, שכל השפע, הניסים והברכה שיש בימות השבוע - באים מכוח השבת שלפני, כמו שאומר הזוהר הקדוש: "מיניה מתברכין כל שיתא יומין", והפירוש הוא שכל ימות השבוע יונקים ומתברכים מקדושת השבת שלפני. לכן שבת הגדול היא עצומה, כל הנס הגדול של יציאת מצרים, קריעת ים סוף, המראות הקדושים שראו ישראל על הים, טביעת מצרים, ביזת הים - הכול בא מכוחה של השבת שלפני - שבת הגדול! ולכן אף על פי ששבת זו היא לפני פסח, ואת מנסה להרכיב ארוחות משאריות חמץ, כי באמת אין לך זמן ואת רוצה להספיק ולנקות את המטבח, הווילונות כבר הוסרו והמפות כובסו...זכרי, חשוב מאוד לייקר את השבת הזו אף יותר משבת רגילה... לא לעשות "מה שיש", אלא להשקיע בה, ואפילו לחדש משהו לכבודה. רואים מזה ניסים גדולים, מהשבת שלפני פסח. השנה זה לא כל כך צפוף, אז לא נורא, עם טיפת מאמץ זה אפשרי. והעיקר לא לפגוע בשבת הזו.

מה קרה בשבת הגדול?

ט"ו בניסן, יום יציאת מצרים היה ביום חמישי בשבת. השבת שלפני הייתה בעשירי לחודש ניסן, אז לקחו ישראל שה וקשרו אותו לראש המיטה. השה היה האליל של המצרים (אליל נחמד מאוד, היה אפשר אפילו לשחק איתו בדשא...) והמצרים רואים בעיניים איך ישראל קושרים את האליל שלהם למיטה, איך הם מבזים אותו. הם נבהלו נורא, ושאלו: "למה זה לכם..."? למה אתם קושרים את האליל שלנו למיטה שלכם? האמת היא שהשה הזה היה מיועד לשחיטה, ובני ישראל לא פחדו, והם ענו למצרים בפנים מורמות: "השה הזה מיועד לשחיטה...". היו שיניהם של המצרים קהות על ששוחטין את אלהיהם (סתמו את הפה, לא הייתה להם רשות לענות...) וזה היה נס גדול שהם שתקו, ועל הנס הזה נקראת השבת – שבת הגדול.

בשבת זו החל אצל כל יהודי תהליך של התנתקות והתנקות מעבודה זרה, מאלוהי השקר, מהפחד מהמצרים, ובשבת הזו כבר החלה גאולת הנשמה של עם ישראל, ומכוח ההתנקות הזו זכו להיגאל.

גם את, כל שנה בשבת הגדול מתחילה גאולת הנפש שלך. בעל ה"חידושי הרים" השווה את קדושתה של שבת הגדול לקדושת יום הכיפורים, שגם הוא בעשירי לחודש תשרי. תשרי וניסן מקבילים, ולכן יום הכיפורים מקביל בדיוק לעשירי בניסן, שהיה אז שבת לפני הגאולה. זכרי – שבת הגדול מזככת את נשמתך, ויש בה כוח עצום לכפרת עוונות ולגאולה.

שבת הגדול מרוממת את מי שהוא קטן, ואת כל מה שקטן. אם את מרגישה חלילה חסרת ערך, עצובה, מתמודדת וכמעט מתמוטטת - יש בכוח השבת הזו לגדל אותך. קבלי בה קבלה קטנה, ואני מבטיחה לך שתזכי לישועה גדולה. שבת הגדול שלום.

תגיות:שבת הגדולהרבנית חגית שירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה