חדשות יהדות

קובי פרץ ממשיך לקדש שם שמיים: "לא לשכוח לבקר את אמא, ולבוא עם פרחים"

פוסט שפרסם קובי פרץ בשבת האחרונה, שבת לפני פסח המכונה 'שבת הגדול' - כובש את הרשת. בפוסט מסביר פרץ מדוע נקראת השבת הזו בשם 'שבת הגדול', ומקשר את זה אף למצוות כיבוד הורים 

אא

פוסט שפרסם קובי פרץ בשבת האחרונה, שבת לפני פסח המכונה 'שבת הגדול' - כובש את הרשת. 

בפוסט מסביר פרץ מדוע נקראת השבת הזו בשם 'שבת הגדול', ומקשר את זה אף למצוות כיבוד הורים. "נאמרו בזה כמה טעמים, אחד מהם זה על שם הפסוק שנקרא בהפטרה 'הנה אנכי שולח לכם את אליה הנביא לפני בא יום ה' הגדול והנורא'. כידוע שהגאולה האחרונה תהיה כמו הגאולה הראשונה כפי שאנו אומרים מידי שבת: 'הן גאלתי אתכם אחרית כראשית להיות לכם לאלוקים, אני ה' אלוקיכם'.

"כשם שהגאולה הראשונה בה עם ישראל יצא ממצרים הייתה בחודש ניסן בחג הפסח, הגאולה העתידית יש סיכוי יותר שתהיה בחודש ניסן, כמאמר חכמינו ז"ל, 'בניסן נגאלו, ובניסן עתידין להיגאל', לכן אנו מתפללים על כך בחודש ניסן, שהקב"ה יחיש את גאולתנו במהרה. גם הפרשה הקודמת - פרשת תזריע וגם הפרשה הנוכחית, מצורע, עוסקת בעיקרה על נגעים שבאים על האדם בעקבות הלשון.

"כך אומרים חכמינו שהנגעים מגיעים על לשון הרע. בתלמוד מובא שלעתיד לבוא שואלין את האדם: 'מה יתרון לבעל הלשון' – כלומר, מה יוצא לך מזה שאתה מדבר דברים לא טובים, לרכל על ההוא ולרכל על ההיא, אין שום רווח. אדם צריך להיזהר בלשונו שלא תסיטהו לדבר דיבורים לא טובים, הן בין אדם לחברו, הן בן איש לאשתו והן בכל מצב בחיים, אדם צריך ללמד עצמו לדבר טוב. יהי רצון שנזכה לא להיכשל בחטא הלשון, והקב"ה יחיש את גאולתנו במהרה. א.כ.י.ר".

בסיום הפוסט שלו פרסם פרץ את זמני כניסת ויציאת השבת, וחתם במסר של כיבוד הורים: "לא לשכוח לבקר את אמא כמה שיותר, וכל שישי לבוא עם פרחים להורים. שבת שלום ומבורכת".

תגיות:כיבוד הוריםקובי פרץקידוש השם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה