חדשות בארץ

סערת איימן עודה: חברי הכנסת מגיבים לדברי ההסתה החריפים

לאחר שח"כ איימן עודה קרא לצעירים ערביים המשרתים במערכת הביטחון לבצע מרד – חברי הכנסת תוקפים בחריפות

  • י' ניסן התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

חברי הכנסת מהקואליציה מגיבים הבוקר (שני) בחריפות לדברי ההסתה של חבר הכנסת איימן עודה. כזכור, עודה צילם סרטון הסתה בשער שכם, ובו קרא בין היתר לערביי ישראל המשרתים במשטרה ובצה"ל לבצע מרד.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר הבוקר: "זו אמירה מקוממת, מסוכנת וחסרת אחריות. השירות של ערביי וערביות ישראל במשטרה הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות.

"אמיר חורי ז"ל הוא גיבור ישראלי. הוא היה ערבי-ישראלי. אמיר הוא סמל לדו-קיום ולהשתלבות. שוטרים ושוטרות מהחברה הערבית הם חלק חשוב מהמשטרה במאבקה בפשיעה ובטרור, ומגמה זו תוסיף להתעצם", הוסיף בר-לב.

ח"כ ניר ברקת מהליכוד תקף אף הוא את עודה ואמר: "דברי ההסתה וההמרדה העולים עד כדי בגידה של איימן עודה - מחייבים חקירה פלילית דחופה והעמדה לדין. פניתי הערב במכתב ליועצת המשפטית לממשלה ובו ביקשתי כי תורה למשטרה לזמן את עודה לחקירה פלילית מיידית ולהעמידו לדין.

"לא ייתכן שבזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם גל טרור רצחני, קורא חבר כנסת בישראל למרד של האזרחים הערבים ופוגע בביטחון המדינה", ציין ברקת.

שרת הפנים איילת שקד הגיבה לדברים החמורים. "איימן עודה מסית נגד מדינת ישראל ומוסדותיה. איתו לא עושים שום הסכמים. מקומו מחוץ לכנסת ישראל", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד החל לפנות לחברי כנסת על מנת להפעיל את חוק ההדחה נגד עודה. קרעי הזכיר את חוק יסוד הכנסת, הקובע כי הכנסת רשאית להפסיק את חברותו של ח"כ שתומך במאבק מזוין נגד המדינה ותומך באויב.

בחדשות 12 דווח כי המשטרה פנתה לפרקליטות לבחון האם מדובר בהסתה. בכדי שהמשטרה תוכל לפתוח בחקירה על הסתה נגד חבר כנסת מכהן, נדרש אישור מפרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה.

במשטרה סבורים שסרטון כזה, בעיצומה של תקופה ביטחונית מתוחה ולאחר מספר פיגועים, עלול להביא להמשך גל הטרור ולהשפיע על מוסלמים שמשרתים במערכת הביטחון.

בסרטון שצילם בשער שכם אמר הח"כ מהרשימה המשותפת: "בתקופה האחרונה נפגשתי עם קבוצות רבות מירושלים הערבית הכבושה. צעירים פלסטינים בעלי אזרחות ישראלית אמרו לי שפוגעים בהם ומשפילים אותם. חשוב לי להגיד לי מכאן, מבאב אל-עמוד, כי זהו שפל שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון של הכיבוש. הכוחות שנמצאים כאן, משפילים את עמנו, משפילים את משפחותינו ומשפילים את כל מי שבא להתפלל במסגד אל-אקצא".

עודה פנה לצעירים הערבים שלא להצטרף לכוחות הביטחון ולאלה שעובדים בהם - למרוד. "העמדה ההיסטורית שלנו היא שנהיה עם בני עמנו כדי לגמור את הכיבוש הרצחני, כדי שתקום מדינת פלסטין ושיונפו דגלי פלסטין על חומות ירושלים - ושיחל השלום על אדמת השלום. אסור שהצעירים יצטרפו לכוחות הכיבוש. אני קורא לצעירים שכבר הצטרפו, שהם לא יותר מאחוז אחד, בסך הכול כמה אלפים, שההצטרפות שלהם מעליבה ומשפילה, אני קורא להם - תזרקו להם את הנשק בפרצוף ותגידו להם שהמקום שלנו לא איתכם. לא נהיה חלק מהעוול ומהפשע.

"המקום שלנו עם הצדק והאמת - נגד הכיבוש. המקום שלנו הוא המקום הטבעי, חלק אציל מהעם הערבי הפלסטיני, ובמלחמה הצודקת בשביל להביא לסיום הכיבוש הפושע. בשביל שיחל השלום על אדמת השלום", סיים הח"כ המסית את דבריו.

תגיות:איימן עודהמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה