חדשות בארץ

ההסלמה הביטחונית: שני ישראלים שניסו להגיע לקבר יוסף – נורו ונפצעו בינוני

שני ישראלים נורו, לאחר שניסו להגיע לקבר יוסף בשכם. מצבם מוגדר בינוני. המחבלים נמלטו

  • י' ניסן התשפ"ב
קבר יוסף (צילום: shutterstock)קבר יוסף (צילום: shutterstock)
אא

ההסלמה הביטחונית: שני ישראלים ניסו להגיע לקבר יוסף שהושחת יממה קודם לכן בידי פורעים פלסטינים. השניים נורו בברך וביד על ידי מחבלים. הם טופלו בשטח ופונו לבית החולים בילינסון. מצבם מוגדר בינוני.

מצה"ל נמסר כי "השניים הגיעו למחסום לא מאויש באחת הכניסות לשכם, פרצו אותו ונכנסו לעיר. לאחר זמן קצר הגיעו למחסום אחר עם פצעי ירי, נסיבות האירוע בבדיקה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "כולנו מתפללים לרפואת הפצועים. שום דבר לא מצדיק את הרצחנות האכזריות והטרוריזם מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית בראשות המחבל אבו מאזן".

"רק אתמול לפנות בוקר הרס ברברי בסגנון דאעש באתר הקדוש כל כך בקבר יוסף, והיום ירי בדם קר ביהודים שבאו להתפלל", תקף דגן. "האחריות היא אך ורק על המחבלים של הרשות הפלסטינית ולא פחות חמור מכך על האנשים שממשיכים באובססיביות לשווק את חבורת המחבלים הזו. כ'פרטנר' שלהם הם צריכים למסור את לב ארץ ישראל. כדי להביא את המציאות הזו לכל מדינת ישראל.

דגן הוסיף והדגיש לא להגיע בשום אופן לקבר יוסף ללא תיאום עם כוחות הביטחון: "באותה מידה אני שב וקורא ואף דורש בשם ההתיישבות בשומרון בשם רבני השומרון - לא להגיע לקבר יוסף ללא הכניסות המתואמות שמתקיימות אחת לחודש באבטחתה של חטיבת שומרון. 'ונשמרתם לנפשותיכם מאוד'", אמר.

יממה קודם לכן, בלילה שבין שבת לראשון נכנסו כמאה פורעים פלסטינים לקבר יוסף שבשכם, התפרעו במקום, הציתו את חדרי המתחם, שברו את המצבה שעל הקבר והציתו אותה.

בממשלה הגיבו בחריפות. ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "במהלך הלילה השחיתו פלסטינים את קבר יוסף. עשרות פורעים פלסטינים במסע חורבן פשוט השחיתו מקום קדוש עבורנו, היהודים. שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו חדרים במתחם, ראיתי את התמונות והזדעזעתי.

''אנחנו לא נשלים עם פגיעה כזאת, במקום קדוש לנו, ערב פסח, ונגיע לפורעים. אנחנו כמובן נדאג לבנות מחדש את מה שהם החריבו, כפי שאנחנו עושים תמיד", הוסיף ראש הממשלה.

שר הביטחון בני גנץ פרסם הודעה בעברית, ערבית ואנגלית, בה אמר כי "אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים. ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור.

''העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית - שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים", סיים שר הביטחון.

תגיות:קבר יוסףהסלמה ביטחונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה