חדשות בארץ

בית החולים לעובדיו: אין להכניס חמץ למתחם לקראת חג הפסח. הורוביץ לא התערב

שר הבריאות ניצן הורוביץ לא התערב בהחלטתו של בית החולים שערי צדק שלא להכניס חמץ למתחם

  • ט' ניסן התשפ"ב
שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

בית החולים שערי צדק הורה לעובדיו שלא להכניס חמץ לתחומי המרכז הרפואי לקראת חג הפסח. שר הבריאות ניצן הורוביץ לא התערב כדי לשמור על יציבותה של הקואליציה – כך מפרסם הערב (ראשון) אתר ynet.

כזכור, בשבוע שעבר הורה בית החולים הדסה לעובדיו לא להכניס חמץ למקום. שר הבריאות ניצן הורוביץ מיהר להתערב והורה לבית החולים לקיים את הפסיקה של בית משפט העליון מלפני שנתיים שלא לאסור על הכנסת חמץ לבתי החולים. הנחייה זו היתה הקש ששבר את גב הגמל של ח"כ עידית סילמן, וגרם לה להתפטר בקול רעש גדול מהכנסת, תוך זעזוע משמעותי של הקואליציה. כעת, הורוביץ למד את הלקח, ואינו מתערב.

ב"פורום החילוני" פנו לביה"ח ודרשו הבהרות מההנהלה, שכן לטענתו ההנחיה מהווה הפרה של פסיקת בג"ץ בעניין משנת 2020, שאוסרת על איסור מסוג זה.

בהודעת בית החולים נאמר: "אין להכניס דברי חמץ לבית החולים מיום רביעי הקרוב בשעה 06:00 בבוקר, בכדי לאפשר הכשרת בית החולים לפסח. העובדים מתבקשים להוציא את כל החמץ שלהם מבית החולים עד סוף יום רביעי ולשתף פעולה עם השומרים בכניסות".

מבית החולים שערי צדק נמסר בתגובה: "שערי צדק משרת את כלל ציבור המטופלים בירושלים מכל המגזרים ומכל הדתות והעדות וכך ימשיך. שערי צדק מצליח בגאווה גדולה כבר 120 שנה לשמור על הכבוד ההדדי בין המגזרים בתוך המרקם האנושי הייחודי והרב גוני בירושלים ולמצוא את האיזונים הנכונים המאפשרים חיים זה לצד זה ולא זה על חשבון זה. כך עשינו בשנים שעברו וכך נמשיך, תוך כיבוד החוק וציבור מטופלינו".

 

תגיות:ניצן הורוביץשערי צדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה