חדשות בארץ

פלסטינים התפרעו בקבר יוסף הצדיק בשכם, וגרמו לנזקים כבדים

פלסטינים התפרעו במתחם קבר יוסף, הציתו את המתחם הקדוש וגרמו לנזקים כבדים במקום

  • ט' ניסן התשפ"ב
(צילום: asser Ishtayeh/Flash90)(צילום: asser Ishtayeh/Flash90)
אא

100 פורעים פלסטינים נכנסו הלילה (בין שבת לראשון) לקבר יוסף בשכם, וגרמו נזק עצום למקום. הפורעים הציתו את חדרי המתחם, שברו את המצבה שעל הקבר, הציתו את המקום, גרמו נזק לנברשת, ניפצו את מיכל המים וכן שברו את ארון החשמל במקום.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב: "ראיתי את התמונות והזדעזעתי. לא נשלים עם פגיעה כזאת, במקום קדוש לנו, ערב פסח, ונגיע לפורעים. נדאג לבנות מחדש את מה שהם החריבו".

שר החוץ יאיר לפיד גינה את ההתפרעות שהובילה לפגיעה במתחם הקדוש. "פגיעה במקומות הקדושים היא פגיעה בלב העמים. פגיעה בקבר יוסף, בעת חג של אחווה וקדושה היא מזעזעת", אמר. "זו פגיעה חמורה לא רק בקבר עצמו אלא ברגשות העמוקים של העם היהודי. נמצה את הדין עם הפוגעים ונשקם את קבר יוסף. אני קורא לכולם להוביל לרגיעה ושקט".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התייחס להשחתת קבר יוסף בידי פורעים פלסטינים: ''אני מגנה בתוקף את השחתת קבר יוסף הלילה בידי פלסטינים. זו פגיעה חמורה במקום חשוב וקדוש לעם היהודי, ערב חג הפסח. חייבים מיד לשקם את המקום ולהחזיר את השקט והביטחון'', אמר נתניהו.

שר הביטחון בני גנץ הגיב ואמר כי "אירוע השחתת קבר יוסף הוא חמור ביותר. מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים" אמר. "ישראל תדאג לתקן את המתחם, להחזירו לקדמותו במהירות, ולפעול בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור. לצד זאת, העברתי הבוקר מסר חריף לרשות הפלסטינית – שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים", הוסיף גנץ. הודעתו פורסמה ב3 שפות, בעברית, אנגלית וערבית.

השר לשירותי דת מתן כהנא התייחס אף הוא להשחתה החמורה הלילה בקבר יוסף: "התמונות שמגיעות הבוקר מקבר יוסף הצדיק מזעזעות ומקוממות. ההשחתה של המקום על ידי פורעים פלסטינים היא חילול קודשי ישראל ופגיעה בלב ליבו של עמנו. הנחתי את הגורמים במשרדי לבחון כיצד ניתן לסייע לשיקום המתחם ולחזק את אחיזתנו במקום", אמר כהנא.

יו”ר עוצמה יהודית, ח”כ איתמר בן גביר, אמר בתגובה: “ראש הנחש הם אנשי הרשות הפלסטינית שמחממים, מסיתים, שותפים פעילים בטרור ופוגעים בקודשי ישראל. אם הייתה ממשלה בישראל, היא הייתה צריכה לצאת למבצע ענק בתוך שטחי הרשות הפלסטינית ולמחוק את ממשלת אבו מאזן - ממשלה של מחבלים טרוריסטים ששופכים דם יהודי ופוגעים בקודשי ישראל".

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הגיב בזעם על ההרס הכבד: “זהו מעשה שאין יהודי שלא יזדעזע ממנו, הרס אחד המקומות הקדושים לעם היהודי, רגע לפני חג הפסח חג החירות, דבר שקורה אך ורק משום שמדינת ישראל הפקירה את אחד המקומות הקדושים לעם היהודי 'לשמירתה' של הרשות הפלסטינית העבריינית".

לדבריו, "אנחנו דורשים להחזיר לאלתר את צה"ל לקבר יוסף וגם את ישיבת עוד יוסף חי. על עם ישראל במדינתו הריבונית לשמור על קודשיו. את המעשה שנעשה הלילה על כל בן תרבות לגנות. זוהי פגיעה לא רק בנכס צאן ברזל של העם היהודי אלא פגיעה באתר היסטורי בן אלפי שנים".

"פעם נוספת הברברים מהרשות הפלסטינית מראים את פרצופם האמיתי: דאעש. הרשות הפלסטינית היא משענת קנה רצוץ במקרה הטוב והגורם לטרור בכל רחבי הארץ ולברבריות בקבר יוסף כפי שאנחנו רואים עכשיו פעם נוספת", סיכם.

במועצת יש"ע הגיבו על השחתת קבר יוסף, "ההשחתה הלילה של קבר יוסף היא עוד חציית קו אדום המעידה על רמה שפלה של אלימות ערבית ואיבוד ההרתעה מצידם. אנחנו מזועזעים מהמקרה ודורשים גינוי חריף מכל הגורמים המדיניים. צה"ל חייב לחזור לאתר קבר יוסף ולשמור על המקום הקדוש".

תגיות:שכםפלסטיניםקבר יוסףהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה