חדשות בארץ

בנט דורש מהכנסת להכריז על שיקלי כפורש מסיעת ימינה

ראש הממשלה נפתלי בנט קיבל את ההחלטה להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה. ההחלטה כפופה לאישור ועדת הכנסת

שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 18:20)

ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי סיעת ימינה החליטו היום (חמישי) לבקש מהכנסת להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש מהסיעה.

כזכור, שיקלי הביע את התנגדותו להקמתה של הממשלה ואינו מצביע עם הקואליציה. המהלך של בנט נועד, כך נראה, להרתיע את חברת הכנסת עידית סילמן, שהודיעה אתמול על פרישתה מהקואליציה.

הבקשה של בנט, שלדברי לשכתו זוכה לגיבוי כל חברי סיעת ימינה, תובא לדיון ולהצבעה בוועדת הכנסת, בראשה עומד חבר הכנסת ניר אורבך, ב-25 באפריל, לאחר חג הפסח. חבר כנסת המוכרז כפורש נתון לסנקציות שונות במהלך כהונתו. בין היתר, הוא אינו יכול להצטרף לסיעה קיימת ואינו יכול להציע אי-אמון בממשלה. כמו כן, נשללת ממנו האפשרות להתמודד בבחירות שלאחר מכן במסגרת רשימה קיימת. כך שאם שיקלי יוכרז כפורש, הוא לא יוכל לרוץ במסגרת הליכוד או הציונות הדתית ויצטרך להתמודד במסגרת מפלגה חדשה.

ההודעה מטעם ימינה על ההחלטה להכריז על שיקלי כפורש נמסרה בעודו עושה את דרכו למולדובה, עם משלחת של חברי כנסת. בהודעה נמתחה על שיקלי ביקורת חריפה: "מאז מועד הקמת הממשלה בראשה עומדת סיעת ימינה, ועוד טרם הקמתה - בחר ח"כ שיקלי לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל".

"ח"כ שיקלי פעל באופן מקומם על מנת להכשיל את פעילות הסיעה והקואליציה, כאשר לא נכח ברובן המוחלט של הצבעות הכנסת, בכדי להימנע מהצבעה כנגד עמדת הסיעה. בראיונות חוזרים בתקשורת הודה ח"כ שיקלי כי התנהלותו זו הינה מכוונת וטקטית, במטרה לנסות להימנע מהכרזה עליו כפורש מסיעתו".

"במהלך מושב החורף, ח"כ שיקלי החל להצביע פעם אחר פעם כנגד עמדת הסיעה, כולל בהצבעה על חוק האזרחות שהוכרזה על ידי האופוזיציה כהצבעת אי אמון בממשלה. בהצבעתו נגד חוק האזרחות פגע ח"כ שיקלי ביודעין בביטחון מדינת ישראל ובערכים הציוניים של מדינת ישראל, כפעולה אופוזיציונית מכוונת, נגד הממשלה ונגד סיעת ימינה".

בהודעת ימינה צוין, כי במאות ההצבעות על חוקי התקציב וההסדרים הצביע שיקלי "באופן עקבי וללא כל חריג" בניגוד לעמדת הסיעה והקואליציה: "ח"כ שיקלי אף לקח חלק אקטיבי באירועים, הפגנות ובפעילויות מחאה כנגד הממשלה, סיעת ימינה וכנגד ראש הממשלה ויו"ר סיעתו נפתלי בנט. כך המשיך להתנהל ח"כ שיקלי בכל חודשי כהונת הכנסת הנוכחית עד לימים אלה".

"לאור הדברים האמורים, הוחלט בסיעת ימינה לכנס את ועדת הכנסת בכדי להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כעל פורש מסיעת ימינה", סיכמו בימינה.

בתגובת להודעה ימינה, נמסר מהליכוד: "כשממשלת החולשה של בנט קורסת הוא לא בוחל באמצעים ומנסה לנקום בעמיחי שיקלי, חבר הכנסת ברשימתו שנבחר בקולות הימין ונותר נאמן לערכים שלשמם הוא נבחר. התרגיל של בנט לא יעבוד, ואנו נילחם בו בכל דרך ציבורית ומשפטית. עוד לפני הדיון שבנט יכנס - ממשלת החולשה שלו כבר תיפול".

חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד תקפה: "במקום שבנט ושקד יפרישו את התנועה האסלאמית ומחנה עבאס מהממשלה. הם ממשיכים בדרכם ומחליטים להפריש את מי שנאמן לערכי הימין, עמיחי שיקלי. ככה נראים פרפורי הגסיסה של הקואליציה. בה הפורשים היחידים הם אלה שפרשו מהערכים שלהם".

חבר הכנסת אופיר סופר (הציונות הדתית) כתב ברוח דומה: "‏נסיון ההכרזה על ח"כ עמיחי שיקלי כפורש הוא פרפור הגסיסה של ממשלת השמאל הרדיקלי המתחננת לתמיכתם של טיבי, כסיף ואבו שחאדה".

תגיות:נפתלי בנטהליכודעמיחי שיקליימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה