סלבס בהתחזקות

אביב אלוש מרגש: "ככל שנתקרב לקב"ה - נחסוך מהעולם הרבה מאוד סבל"

כהרגלו בקודש, גם הפעם אביב אלוש מפרסם פוסט מרגש לפרשת 'תזריע' - בו הוא מדבר על חשיבות שתי השבתות האחרונות של השנה, והימנעות מלשון הרע ורכילות

אא

"שתי הפרשות הקרובות מתעסקות באחד מהנושאים הכי חשובים שיכולים להיות עבורנו - לשון הרע ורכילות", הוא פותח וכותב. "בפרשה מסופר על הצרעת - נגעים ופצעים שהיו יוצאים אצל אנשים שהיו מדברים לשון הרע ורכילות.

"כדי להיטהר ולתקן את המעשה שלהם,  הכהן היה מטמא אותם ושולח אותם להסגר, בידוד של שבעה ימים, וככה כל אדם היה מנצל את ההתבודדות עם עצמו ועם הבורא ומתנקה מאותם הרגלים ודיבורים אסורים וחוזר חדש. לצערנו כולנו גדלנו לתוך מציאות שהרכילות ולשון הרע זה הכרטיס כניסה שלנו כמעט לכל דבר ובטח כדי להתברג חברתית במקום כזה או אחר. כי על מה כבר יש לדבר אם לא על פדיחות ופגמים של אחרים...?

"השיטה בה כותרת רכילות, עסיסית ככל שתהיה, הופכת לשיחת היום בכל בית ועל חשבון נפש של בן אדם. ובתכלס כמעט בכל המקרים עוד לפני שהיה איזשהו בירור, כיתת היורים כבר פירקה מחסניות. עכשיו איפה הקאצ'? שבימינו אין צרעת. אנחנו לא באמת רואים את הפגם הגדול שאנחנו מייצרים בתוך המציאות וכמה הרס ומוות יש בעולם בגלל זה, אז אנחנו ממשיכים בכיף למלא את עולם ההנאות שלנו על חשבון אחרים.

הגיע הזמן שנתעורר כולנו ונבין שאנחנו עם ישראל, העם היהודי שנבחר למשימה מאוד ספציפית ויש לנו חתיכת תפקיד פה ואחריות גדולה מאוד כולל על חיים של בני אדם.

"ככל שנשכיל להתקרב אל עצמנו, אל הסיפור שלנו, אל הקדוש ברוך הוא ואל התורה הקדושה אנחנו נחסוך מעצמנו וגם מהעולם הרבה מאוד סבל... כל המסע 'הבדיוני' שאנחנו עוברים בשנתיים האחרונות הגיע כדי להחזיר אותנו אל עצמנו... כדי שנתאחד, כדי שנאהב וכדי שנפרק את כל השנאה והפילוג שהכח של השקר מכר לנו בערמות 24/7, וזרע בנו זרעים שהצליחו להצמיח את ה'כאילו פירוד והבדלה' שיש בינינו, ולהרחיק אותנו מהתורה והמצוות ומהתפקיד שלנו.

"אבל 'אמת מארץ תצמח' ולשמחתנו הגדולה ברוך השם אנחנו כבר רואים אותה צומחת לנגד עינינו. כבר אי אפשר להתעלם מהאמת. השבת הקרובה היא שבת מאוד מיוחדת שכדאי לנצל אותה טוב מכל הבחינות, ולא לפספס את הפתח שיש בשבת הזו לכל התפילות האישיות והכלליות. הערב זה ראש חודש ניסן, 'חודש הגאולה', יום הקמת המשכן, ראש כל החודשים, החודש בו הפכנו לעם.

"אז אני מאחל לכולנו מכל הלב שיהיה לנו חודש טוב ורק בשורות טובות לכל עם ישראל בכל מקום שהם ורפואה שלמה לכל הפצועים והחולים ושנזכה לזרוע זרעים טובים, דיבורים טובים ואהבת ישראל חזקה חזקה חזקה שתביא איתה את השלום ואת הגאולה השלמה. עוד יבוא שלום עלינו", הוא מסכם. 

תגיות:תזריעסלבסאביב אלוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה