חדשות בארץ

לקראת יום שישי הראשון ברמדאן: כוחות הביטחון בכוננות שיא

מערכת הביטחון נערכת למאה אלף מתפללים בהר הבית, שיגיעו למקום כדי להשתתף בתיפלות יום השישי הראשון של חודש הרמדאן

  • ו' ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

משטרת ישראל נערכת בכוננות שיא לקראת מחר, יום שישי הראשון של חודש הרמדאן. כמאה אלף מוסלמים מתכננים לעלות מחר להר הבית, כדי להשתתף בתיפלות, והחשש מפני התפרעויות ופיגועים גובר. נזכיר כי בשנתיים האחרונות הר הבית היה סגור בשל מגיפת הקורונה, או נתון תחת הגבלות כניסה כמו במהלך מבצע "שומר החומות".

החשש גובר במיוחד כיוון שממשלת בנט-עבאס החליטה להעניק הקלות משמעותיות לפלסטינים הרוצים להגיע לתיפלה ביום שישי בהר הבית, והחליטו לאפשר כניסה ללא היתר מיוחד לגברים מעל גיל 50 ולנשים בכל גיל.

במערכת הביטחון מקבלים התרעות כלליות וממוקדות לפיגועים אפשריים. מפקד מרחב קדם במחוז ירושלים, תנ"צ סמי מרציאנו מציין כי הדריכות גבוהה מאוד. "האיום המרכזי הוא הפח"ע. אנחנו נערכים לתרחישים של מפגע בודד, ללא כוונות והצהרות מקדימות", אומר מרציאנו.

מרציאנו מציין כי למחבל הבודד אין כיום פרופיל מדויק. "המנעד של המפגעים מאוד רחב, לכן צריך להיזהר מכולם. לחשוד בכולם מצד אחד ומצד שני להתנהג בכבוד", הוא מסביר.

גם מפקד תחנת שלם הסמוכה לשער שכם, סנ"צ רונן חזוט, אומר שהעצימות של האירועים השנה יותר נמוכה. הוא מספר גם על שיתוף פעולה עם הסוחרים המקומיים. "הם מאסו בצעירים שמפירים את הסדר, ומבקשים מהם שיפסיקו".

במחוז ירושלים נערכו השבוע בכוחות מתוגברים בעיר העתיקה וסביב שער שכם, עם כוחות סמויים וגלויים. רק לפני מספר ימים עצרו המשטרה והשב"כ חשודים שהצהירו שב כוונתם לבצע פיגוע. חלקם נעצרו בתוך ירושלים, חלקם בפאתי העיר וחלקם גם לפני שהגיעו אליה.

במשטרה יעקבו מחר אחר אינדיקציות על צעירים משולהבים שמתכוונים להפר את הסדר בהר הבית.

תגיות:הר הביתרמדאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה