חדשות בעולם

לאחר הטבח בבוצ’ה: "אמהות רוסיות, איך גידלתן שוחטים?"

תמונות קשות מאוקראינה חשפו קבר אחים ובו מאות הרוגים. נשיא אוקראינה זלנסקי פנה בנאומו לאמהות רוסיות: "למה אזרחים רגילים עונו למוות? למה הם נרצחו?"

  • ג' ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעולם מזועזעים מהתמונות הקשות המגיעות מאוקראינה, בהן נראות גופות שידיהם קשורות מוטלות ברחובות. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בריאיון ל-CBS כי מדובר ברצח עם של ממש, וכי רוסיה גרועה יותר מארגון הטרור האסלאמיסטי דאעש. בנאומו פנה זלנסקי באופן ישיר לאימהות החיילים הרוסים: "אני רוצה שכל אימא של חייל רוסי תראה את הגופות של האנשים שנהרגו בבוצ'ה, באירפין בהוסטומל. מה הם עשו? למה הם נרצחו? מה עשה האדם שרכב על האופניים ברחוב? למה אזרחים רגילים בעיר רגילה ושלווה עונו למוות? איך ייתכן שהגופות הושחתו גם אחרי המוות? למה הם מחצו גופות עם טנקים? מה עשתה העיר האוקראינית בוצ'ה לרוסיה שלכן? איך כל זה התאפשר? אימהות רוסיות! אפילו אם גידלתן בוזזים – איך גידלתן גם שוחטים? הם רצחו במכוון ומתוך הנאה".

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אמר שהתמונות מבוצ'ה הן "אגרוף בבטן". נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר שהתמונות מבוצ'ה בלתי נסבלות ושרוסיה "תצטרך להגיב על הפשעים האלה". קנצלר גרמניה אולף שולץ הביע זעזוע מ"התיעוד הנורא שהגיע אלינו בסוף השבוע מאוקראינה. עשרות אזרחים שנורו התגלו בבוצ'ה. הרחובות מלאים בגופות".

רוסיה, מצידה, טוענת שהתמונות מבוימות. בהודעת משרד ההגנה הרוסי נאמר שמדובר ב"פרובוקציה" ושהתמונות המחרידות שפרסמה אוקראינה מפוברקות. מוסקבה טוענת שמדובר ב"פרובוקציה" ו"הצגה מבוימת של המשטר בקייב והתקשורת המערבית".

כזכור, לאחר שהצבא הרוסי נסוג מקייב ומסביבתה, נכנסו הכוחות האוקראינים ל-30 כפרים ועיירות בסביבת הבירה. עיתונאים זרים שהצטרפו אליהם נחרדו לגלות מראות קשים מנשוא של פשעי מלחמה שביצע צבאו של פוטין באזרחי אוקראינה. חברת צילומי הלוויין האמריקנית "מקסר" פרסמה תמונות של קבר אחים שנחפר סמוך לכנסייה בבוצ'ה. זוהי תעלה שאורכה 14 מטרים, ובתוכה נראות גופות שהושלכו אליה, כשהן עדיין מכוסות בשקיות אטומות ושחורות. על פי הרשויות באוקראינה, לפחות 410 גופות של אזרחים אותו בעיירות באזור קייב.

העולם כולו מזועזע, אך שר האוצר אביגדור ליברמן מסרב להתרגש. "כולנו מגנים פשעי מלחמה, אך יש פה האשמות הדדיות - אוקראינה מאשימה את רוסיה ורוסיה את אוקראינה", אמר בראיון לגלי צה"ל. "צריכים להבין, יש שם מלחמה עקובה מדם ואנחנו צריכים לשמור על העמדה המוסרית של ישראל ומצד שני על האינטרסים שלנו".

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק זעם על הדברים: "אני מזמין את אביגדור ליברמן לאוקראינה. ניקח אותו בשיירה שיראה בעצמו את הגופות. אולי אז הוא ידע מה קרה".

תגיות:רוסיהאוקראינהוולודימיר זלנסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה