חדשות בארץ

עבדאללה מלך ירדן שוחח עם בנט: "למנוע הסלמה"

בשיחה עם ראש הממשלה בנט, שהתקיימה על רקע פיגועי הטרור, קרא המלך עבדאללה לפעול להרגעת הרוחות ולא להטיל הגבלות על המוסלמים המגיעים להר הבית

המלך עבדאללה (צילום: shutterstock)המלך עבדאללה (צילום: shutterstock)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (ראשון) בטלפון עם מלך ירדן עבדאללה השני. בשיחה, שהתקיימה על רקע גל הטרור, קרא המלך לבנט לפעול להרגעת הרוחות ולא להטיל הגבלות על המוסלמים המגיעים להר הבית בימי הרמאדן.

מלשכתו של בנט נמסר כי "ראש הממשלה בירך את המלך, את משפחתו ואת העם הירדני לכבוד חודש הרמדאן. ראש הממשלה הודה למלך ירדן על אמירתו הברורה כנגד פיגועי הטרור שהתרחשו בישראל בימים האחרונים. עוד דנו ראש הממשלה והמלך בחשיבות שיתוף הפעולה בין המדינות ובהמשך הקשר והשיח השוטף".

בתגובה לדיווחים על דרישת המלך הירדני מבנט להימנע מהטלת מגבלות על המוסלמים בהר הבית, אמר אלון שוורצר, ראש אגף מחקר ומדיניות בתנועת אם תרצו: "ביטחון ישראל אינו נכס עובר לסוחר בידי מלך הדיקטטורה הירדנית. ראש ממשלת ישראל צריך להעביר מסר אחד בלבד למלך ירדן: תרגיע את חבריך ברשות הפלסטינית, ולא - הם ייתקלו במלוא נחת זרועו של צבא ההגנה לישראל, בכל מקום אליו ישלחו מחבלים וישלמו להם משכורות".

"חייבים לשבור את המשוואה המזעזעת של הקלות תמורת שקט", הוסיף שוורצר. "בזמן מלחמה אין הקלות. לבנט אסור לקחת סיכונים על חשבון תושבי ישראל בכלל והעיר ירושלים בפרט. בטלו מיד את ההקלות וסגרו את הפרצות".

מוקדם יותר ביקר בנט בחטיבת השומרון של השב"כ, וסייר בגדר הביטחון יחד עם ראש השב"כ רונן בר ומפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס. במהלך הסיור קיים ראש הממשלה הערכת מצב בהשתתפות מפקדי חטיבת השומרון בשב"כ, ביקר בחפ"ק הסיכול של הארגון וצפה בפעילות הניטור והאיסוף המשמשות את החטיבה בסיכול התראות עתידיות לפיגועי טרור.

בדברים שנשא במקום, התייחס בנט לחיסול המחבלים בסוף השבוע: "במהלך סוף השבוע כוחות שב"כ וימ"מ, יחד עם כוחות צה"ל, סיכלו פיגוע חם בדרך ליעד. כמו הפיגוע הזה, יש למחבלים כל מיני רעיונות ולכן אנחנו בדריכות-על, גם שב"כ וגם משטרת ישראל, כדי לזהות כל שביב רעיון או תכנון לפיגוע ולסכל את זה מבעוד מועד. גם פה, לאורך קו התפר, צה"ל בנוכחות שיא במאות נקודות של פרצות, והמטרה שלנו היא לשבור את הגל".

"אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה של 'שגרה דרוכה', כשאנחנו רוצים שאזרחי ישראל יחזרו לשגרה וכוחות הביטחון יהיו בדריכות שיא. זה לא מאמץ של פעולה אחת אלא מאות רבות של פעולות שקורות כל הזמן. ביחד נעשה את המאמץ לשבור את הגל הזה", סיכם בנט.

תגיות:נפתלי בנטהר הביתירדןהמלך עבדאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה