חדשות בארץ

שיפור במצב קצין הימ"מ שנפצע קשה באזור ג’נין

בבית החולים רמב"ם עדכנו, כי סגן ניצב ש', שנפצע באורח קשה בהיתקלות עם מחבלים, החל לנשום לבד אולם עדיין נעזר במכונת הנשמה. הצוות המטפל בו הביע אופטימיות, כי ניתן יהיה לשחררו מטיפול נמרץ בימים הקרובים

בית החולים רמב"ם (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)בית החולים רמב"ם (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

במצבו של סגן ניצב ש', מפקד הפלגה בימ"מ שנפצע בסוף השבוע באורח קשה בהיתקלות עם מחבלים, חל היום (ראשון) שיפור. מבית החולים רמב"ם נמסר בצהריים, כי מצבו של ש' מוגדר יציב, וכי הוא ער ומתקשר עם בני משפחתו: "הוא החל לנשום לבד, אולם עדיין נעזר במכונת הנשמה". בצוות המטפל בש' הביעו אופטימיות לגבי מצבו, תוך תקווה כי ניתן יהיה לשחררו מטיפול נמרץ במהלך הימים הקרובים.

כזכור, כוחות הביטחון חיסלו בסוף השבוע שלושה מחבלים של הג'יהאד האסלאמי, במהלך פעילות מעצרים של לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל בכפר עראבה שליד ג'נין. במהלך קרב היריות שהתפתח בין הכוחות והמחבלים, נפצע ש' באורח קשה, ושלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח קל. ש' השתתף ב-20 השנים האחרונות במבצעים רבים בהם חוסלו מחבלים או נעצרו.

בשב"כ ציינו כי החוליה אחראית, בין היתר, לביצוע פיגוע ירי בגזרת טול כרם, ותכננה לבצע פיגועים נוספים "בטווח הזמן המיידי". מהמשטרה נמסר כי "במסגרת פעילות של לוחמי הימ"מ על פי מידע שהתקבל אודות חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע, ביצעו הלוחמים מעצר של רכב בו נסעה החוליה בין ג'נין לטול כרם. במהלך ביצוע המעצר נפתחה אש לעבר לוחמי הימ"מ, שהשיבו בירי. בקרב היריות שהתפתח במקום חוסלו שלושה מחבלים. ברכבם של המחבלים נתפס אמל"ח רב, נשקים ורימונים".

מספר שעות לאחר חיסול המחבלים, פעלו לוחמי יחידת דובדבן יחד עם אנשי שב"כ בכפר שוויכה שבנפת טול כרם, ועצרו את המחבל הרביעי בחוליה. מדובר צה"ל נמסר כי "המעצר בוצע לאור יום ועל פי הערכה כי המבוקש יבקש להגיב על חיסול החוליה באמצעות פיגוע נוסף". ברשותו של המחבל נמצאו נשק מסוג M16 ותחמושת.

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר היום בחטיבת השומרון של השב"כ, וסייר בגדר הביטחון ביחד עם ראש השב"כ רונן בר ומפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס. "במהלך סוף השבוע כוחות שב"כ וימ"מ, יחד עם כוחות צה"ל, סיכלו פיגוע חם בדרך ליעד", אמר במקום. "כמו הפיגוע הזה, יש למחבלים כל מיני רעיונות ולכן אנחנו בדריכות-על, גם שב"כ וגם משטרת ישראל, כדי לזהות כל שביב רעיון או תכנון לפיגוע ולסכל את זה מבעוד מועד. גם פה, לאורך קו התפר, צה"ל בנוכחות שיא במאות נקודות של פרצות, והמטרה שלנו היא לשבור את הגל".

"אנחנו נכנסים עכשיו לתקופה של 'שגרה דרוכה', כשאנחנו רוצים שאזרחי ישראל יחזרו לשגרה וכוחות הביטחון יהיו בדריכות שיא. זה לא מאמץ של פעולה אחת אלא מאות רבות של פעולות שקורות כל הזמן. ביחד נעשה את המאמץ לשבור את הגל הזה", סיכם בנט.

תגיות:טרורימ"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה