חדשות בארץ

בחסדי שמיים: ערנות המתנדב הצעיר הצילה את חייו של נהג האוטובוס

מתנדב נוער מד"א, עידו אדלהייט, הבחין במהלך המשמרת שלו כי נהג אוטובוס נמצא במצוקה רפואית. יחד עם חבריו לצוות, הוא העניק טיפול ראשוני לנהג עד להגעת ניידת טיפול נמרץ. בחסדי שמיים, חייו של הנהג ניצלו

מימין: אדלהייט, סימנדוייב וסאסי (צילום: דוברות מד"א)מימין: אדלהייט, סימנדוייב וסאסי (צילום: דוברות מד"א)
אא

במהלך משמרת אמבולנס שגרתית בתל אביב, הבחין מתנדב נוער מד"א עידו אדלהייט באוטובוס עמוס בעשרות ילדים ובני נוער שנעצר באמצע הצומת ברחוב דרך ההגנה, ונהגו נמצא במצוקה רפואית. המתנדב הצעיר, יחד עם חבריו לצוות האמבולנס, עצרו את נסיעתם והעניקו לנהג טיפול רפואי מיידי. בחסדי שמיים, ובזכות ערנותו של אדלהייט, ניצלו חייו של נהג האוטובוס.

אדלהייט בן ה- 15 ראה את נהג האוטובוס אוחז בחזהו ונמצא במצוקה. צוות האמבולנס עצר מיד בסמוך לאוטובוס, העביר דיווח למוקד 101 של מד"א על מנת להזניק למקום ניידת טיפול נמרץ, והחל בבדיקות רפואיות ובמתן טיפול ראשוני. לאחר חיבור המוניטור הלבבי וביצוע בדיקות מקיפות התברר כי נהג האוטובוס בעיצומו של אירוע לבבי חריף.

תוך כדי הטיפול התמוטט הנהג ואיבד את הכרתו. אדלהייט והצוות החלו מיד בביצוע פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן שתי מכות חשמל ממכשיר המַפְעֵם (דפיברילטור). רגעים ספורים לאחר מכן הגיעה למקום ניידת טיפול נמרץ בראשות הפראמדיק שמחה סימנדוייב והחובש הבכיר משה סאסי. הם המשיכו בטיפול הרפואי המתקדם, שכלל בין היתר 11 מכות חשמל נוספות. נהג האוטובוס שב להכרה, ופונה להמשך טיפול בבית החולים שם עבר צנתור.

לפני מספר ימים הגיע נהג האוטובוס יחד עם בתו לתחנת מד"א בתל אביב, והפתיע את הצוות שהציל את חייו עם מכתב תודה מרגש בו כתב: "תודה ענקית מהלב. כן, מאותו לב שפועם בגופי בזכותכם. אתם המלאכים שנשלחתם משמיים במשימה להציל את חיי, והצלחתם. נלחמתם על חיי במשך 20 דקות תוך מתן 13 מכות חשמל - ולא ויתרתם. המשכתם בפעולות החייאה קריטיות עד לקבלת חיי בחזרה. הודות לטיפול המשולב שלכם אני חי, ועל כך תודה מקרב לב".

אדלהייט שחזר את האירוע: "באמצע נסיעה שגרתית, ראיתי פתאום בזווית העין את נהג אוטובוס שנמצא במצוקה. עצרנו את האמבולנס ומיד הזעקנו כוחות נוספים. תוך כדי הטיפול הוא התמוטט, והתחלנו בפעולות החייאה. זו הייתה הפעם הראשונה שעשיתי את זה, ופעלתי יחד עם הצוות בדיוק כפי שלמדתי. לאחר שניידת טיפול נמרץ הגיעה והמשיכה את הטיפול - שמענו ברשת הקשר כי המטופל חזר להכרה מלאה, ומיד קפצנו משמחה. זה היה רגע מאוד משמח ומיוחד. ההשקעה השתלמה והצלחנו יחד להציל חיים".

סימנדוייב הוסיף: "נלחמנו על חייו של נהג האוטובוס עם כל האמצעים שברשותנו. ביצענו פעולות החייאה ממושכות שכללו 13 מכות חשמל, שבסופן ובזכותן הוא שב להכרה מלאה. לפני כמה ימים, פתאום ראיתי אותו עומד מולי בתחנה. זו סגירת מעגל מיוחדת ומרגשת מאוד. המבט והחיוך של הבת שלו שעמדה לצידו נותן לנו את הכוח להמשיך הלאה".

תגיות:התקף לבמד"אדפיברילטור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה