חדשות בארץ

מרגש: המתנדב שהציל תינוק מפיגוע לפני 20 שנה - הפך ל'אביו השני'

לפני 20 שנה הציל מתנדב תינוק בן חצי שנה, מפיגוע שאירע על ידי מחבל מתאבד. מאז, הקשר ביניהם לא נותק

אא

בשנת 2002 סבלה ישראל מגל פיגועים שהעמיד את הבכירים על הרגליים. 

אחד הפיגועים אירע ביציאה מישיבת 'מחנה ישראל' בשכונת בית ישראל שבירושלים, שם עמד מחבל מתאבד שהתחפש לחרדי - בתוך המון המתפללים שזה עתה סיימו תפילת ערבית, וחיכה לשעת כושר מתאימה להתפוצץ. 

במקום היו עשרות אמהות עם ילדים ותינוקות, שחיכו לבעלים שלהן. 

ואז נשמע הפיצוץ מחריש האוזניים - שהחריד את הרחוב כולו. עגלות עפו באוויר ועשרות נשים וילדים נפגעו. אחד מהם הוא שמעון לוי, שהיה אז רק בן חצי שנה. מי שהרים אותו מהמדרכה אליה נזרק, מטרים ספורים מרכב בוער - הוא מתנדב בשם בנציון אוירינג, שמתנדב עד היום בזק"א ובמד"א. בראיון ל'ווינט' סיפר אוירינג כי שמע את הפיצוץ האדיר שהזעיק אותו אל מרפסת ביתו - ממנה ראה את התוהו ברחוב שמתחתיו. אחד הילדים שלו אמר לו: "טאטע, פיגוע'. "ישר ירדתי לרחוב. ראיתי אש גדולה, אנשים שוכבים מכל הצדדים, מלא צעקות. פתאום הבחנתי בתוך הלהבות בתינוק זז", הוא משחזר. 

אמנם הזירה כולה הייתה בוערת, אבל אוירינג לא חס על חייו ולא שעה לתחינתם של כוחות הכיבוי, שביקשו ממנו לא להיכנס אל תוך הלהבות. היה לו ברור שהוא צריך להציל את התינוק. "הספקתי לשים רק כפפה אחת ונכנסתי, למרות שאמרו לי לא לעשות את זה. תפסתי את התינוק, הוצאתי אותו החוצה וחצי דקה אחרי זה היה פיצוץ נוסף. לקחתי את התינוק, שדימם מהרגל וסבל מקוצר נשימה, על הידיים לאמבולנס".

כיום מודה שמעון בן ה-20 ואומר כי אוירינג הפך לאבא השני שלו. "אתה הולך בעולם בידיעה שיש מישהו שהציל אותך, ואתה חייב לו את חייך. המחשבה הזאת מהדהדת לי כל יום בראש, ובכל פעם שאני עובר כאן אני אומר 'ברוך שעשה לי נס במקום הזה. כאן קיבלתי את החיים שלי במתנה'", אומר שמעון. "את הקשר המיוחד שלי עם בנצי אי אפשר להסביר במילים. אני לא יודע איך אפשר להודות לבן אדם שהציל לי את החיים", הוא מסכם בהתרגשות. 

תגיות:פיגועתינוקעשרים שנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה