חדשות בעולם

הצבא הרוסי נסוג מקייב: פסגת פוטין-זלנסקי מתקרבת?

גופות רבות ברחובות, הצבא האוקראיני החזיר את שליטתו על קייב וסביבתה. זלנסקי מזהיר מפני מוקשים ומטעני חבלה

  • ב' ניסן התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

צבא אוקראינה דיווח אתמול שהוא שולט מחדש בכל אזור קייב. יועצו של הנשיא זלנסקי אמר כי יותר מ-30 עיירות וכפרים באזור קייב חזרו לשליטתם של האוקראינים בשבוע האחרון.

נשיא אוקראינה זלנסקי הזהיר אמש (מוצ"ש) שהכוחות הרוסיים מטמינים מוקשים ומטעני חבלה בשטחים שאותם נטשו. "הם ממלכדים את כל השטח", אמר זלנסקי. "הם מטמינים מוקשים בבתים, בציוד ואפילו על גופות של אנשים שנהרגו. יש הרבה חוטי תיל שמפעילים מטעני חבלה. תהיו ערניים ותיערכו להתקפות רוסיות נוספות". שירותי החירום האוקראיניים קראו אף הם לתושבים באזור קייב להיזהר, וציינו שביום אחד בלבד התגלו בכפר דמיטריבקה, השוכן מערבית לקייב, יותר מ-1,500 חומרי נפץ.

העיירה בוצ'ה, הממוקמת צפון-מערבית לקייב, שוחררה בשבוע שעבר מהכיבוש הרוסי, לאחר שבועות של קרבות עזים והרס נרחב. האוקראינים שנכנסו לעיירה גילו עשרות גופות של גברים באחד הרחובות, וקרוב ל-300 מאזרחי העיירה נקברו בקברי אחים.

הצבא הרוסי ממשיך בתקיפותיו ברחבי אוקראינה: בשבת לפנות בוקר נורו טילים רוסיים על ערים במרכז המדינה, וגרמו להרס רב של תשתיות ובנייני מגורים. משרד ההגנה הרוסי הודיע שטילים מדוייקים וארוכי-טווח פגעו בשדות תעופה צבאיים בדניפרו ופולטבה והשביתו אותם.

במהלך השבת פונו 4,217 אזרחים אוקראינים מאזורי הקרבות, דרך מסדרונות הומניטריים.

שיחות המו"מ בין הצדדים חודשו, אך הן מתנהלות באמצעות שיחת וידאו. אתמול דיווח אחד החברים במשלחת האוקראינית כי רוסיה ציינה שהטיוטות להפסקת אש נמצאות בשלב "מתקדם מספיק" כדי לאפשר פגישה בין זלנסקי לנשיא רוסיה וולדימיר פוטין. התקשורת האוקראינית דיווחה שפסגה אפשרית בין פוטין לזלנסקי תתקיים ככל הנראה בטורקיה. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן מנסה לתווך בין הצדדים, ואתמול שוחח עם שני המנהיגים.

תגיות:פסגהמלחמת רוסיה אוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה