חדשות בארץ

כוננות גבוהה ברחבי הארץ: אלפי שוטרים בשטח, חשש מניסיונות פיגוע

בערים, במרכזי קניות ובריכוזי חיילים תוגברו כוחות הביטחון, זאת מתוך חשש כבד מניסיונות פיגוע בעקבות חיסול חוליית המחבלים באזור ג'נין בליל שבת

  • ב' ניסן התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90 )(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90 )
אא

כוננות גבוהה הבוקר ברחבי הארץ וחשש כבד מפני ניסיונות פיגועים וירי רקטות מעזה, זאת לאחר חיסול חוליית המחבלים באזור ג'נין בליל שבת. בערים, במרכזי קניות ובריכוזי חיילים תוגברו הכוחות, בד בבד עם מאמץ מודיעיני רחב. בשטחים, בעוטף עזה ובקו התפר תוגברו הכוחות.

בשלוש החודשים האחרונים, מתחילת השנה הלועזית, סוכלו כ-20 פיגועי ירי באזור יהודה ושומרון ובשטח ישראל שתכננו חוליות חמושות. רבים בחברה הערבית נושאים נשק בלתי חוקי, והחשש המרכזי בכוחות הביטחון הוא מצעירים חמומים שיקבלו השראה מתיעוד של פיגועים המופץ ברשתות החברתיות.

בליל שבת האחרון חוסלה בס"ד חולית מחבלים באזור ג'נין. המחבלים הם סאיב עבאהרה (30) מהכפר יאמון ליד ג'נין, חליל טוואלבה (24) ממחנה הפליטים ג'נין, וסיף אבו לבדה (25) ממחנה נור שמס בטול כרם. בפעולה נפצע לוחם ימ"מ באורח קשה, ומלבדו נפצעו עוד שלושה לוחמים, בהם אחד באורח בינוני ועוד שניים באורח קל.

אחד המחבלים שחוסלו, אבו לבדה, ביצע ביום שלישי בשבוע שעבר פיגוע ירי בקו התפר. הוא ירה 52 כדורים על כוח צה"ל שהיה בגזרה ובנס לא פגע באיש. יום לפני שחוסל השתתף בתהלוכה בג'נין כשהוא חמוש עם M16 בידו. "בקרוב תשמעו עליי", הוא אמר לנוכחים, "אני הולך לעשות משהו גדול מאוד בישראל".

לוחם ימ"מ שנפצע באורח קשה הוא סנ"צ ש', הוא מפקד פלגת לוחמים וותיק ומוערך בימ"מ. הוא ספג כדור בחזהו מאש המחבלים, וכעת מאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה. הוא מורדם ומונשם, ומצבו מוגדר קשה אך יציב. "הוא הרבה שנים ביחידה", מספרים בני משפחתו. "איש מאוד צנוע, לוחם. משתתף בהרבה מבצעים מהסוג הזה. מקור הגאווה של המשפחה, מלח הארץ".

אחד הלוחמים שנפצע קל הוא רס"ב ת', שסיפר למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי כי "אני שמח שזה עליי ולא בתוך ישראל". רס"ב ת' נפגע בקרסול, מצבו מוגדר קל, והוא כבר שוחרר לביתו. הלוחם הפצוע סיפר כי הוא זוכר את האש נפתחת לעבר כוח הימ"מ, והרגיש את המטחים על הרכב שבו ישב. "חד-משמעית זה אמור היה להיות פיגוע גדול. זאת העבודה שלנו, ובשביל זה אנחנו פה".

תגיות:כוחות הביטחוןניסיונות פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה