חדשות בארץ

שלושה מחבלים חוסלו סמוך לג’נין, קצין ימ"מ נפצע באורח קשה: סיכום חדשות השבת

כוחות הביטחון סיכלו, בחסדי שמיים, חוליית מחבלים שעמדה לבצע פיגוע בטווח הזמן הקרוב. קצין ימ"מ נפצע באורח קשה, מצבו מוגדר יציב. כל מה שחשוב לדעת

אא

בחסדי שמיים: כוחות הביטחון חיסלו הלילה (בין שישי לשבת) שלושה מחבלים של הג'יהאד האסלאמי, במהלך פעילות מעצרים של לוחמי הימ"מ, שב"כ וצה"ל בכפר עראבה שליד ג'נין. במהלך קרב היריות שהתפתח בין הכוחות והמחבלים, נפצע אחד מלוחמי הימ"מ באורח קשה. שלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח קל.

בשב"כ ציינו כי החוליה אחראית, בין היתר, לביצוע פיגוע ירי בגזרת טול כרם, ותכננה לבצע פיגועים נוספים "בטווח הזמן המיידי". מהמשטרה נמסר כי "במסגרת פעילות של לוחמי הימ"מ על פי מידע שהתקבל אודות חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע, ביצעו הלוחמים מעצר של רכב בו נסעה החוליה בין ג'נין לטול כרם. במהלך ביצוע המעצר נפתחה אש לעבר לוחמי הימ"מ, שהשיבו בירי. בקרב היריות שהתפתח במקום חוסלו שלושה מחבלים. ברכבם של המחבלים נתפס אמל"ח רב, נשקים ורימונים".

מספר שעות לאחר חיסול המחבלים, פעלו לוחמי יחידת דובדבן יחד עם אנשי שב"כ בכפר שוויכה שבנפת טול כרם, ועצרו את המחבל הרביעי בחוליה. מדובר צה"ל נמסר כי "המעצר בוצע לאור יום ועל פי הערכה כי המבוקש יבקש להגיב על חיסול החוליה באמצעות פיגוע נוסף". ברשותו של המחבל נמצאו נשק מסוג M16 ותחמושת.

מצבו של ש', הקצין שנפצע הלילה באורח קשה בהיתקלות, מוגדר יציב, והוא מורדם ומונשם. ש' הינו מפקד פלגה בימ"מ, בדרגת סגן ניצב. ב-20 השנים האחרונות הוא השתתף במבצעים רבים בהם חוסלו מחבלים או נעצרו.

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שהגיע לבקר את ש' בבית החולים, אמר כי "המשטרה פרוסה בכל רחבי ישראל מקצה לקצה, אנחנו משתדלים להיות בכל מקום בכל זמן כדי לתת מענה ולשפר את תחושת הביטחון. נעשה כל שביכולתנו על מנת לתת את המענה הטוב ביותר להגנה על אזרחי מדינת ישראל, ונשתדל לעשות את זה בצורה המקצועית ביותר שיכולה להיות". 

שר הביטחון בני גנץ התייחס הערב לסיכול חוליית הטרור. "‏אני מבקש לשבח את לוחמי הימ"מ, צה"ל והשב"כ שפעלו לפנות בוקר באומץ ובנחישות לסכל את חוליית המחבלים בשומרון שתכננה להוציא פיגוע. במבצע נפצע קשה מירי ש', מפקד פלגה נועז שזכיתי לפגוש בסיור שערכתי בימ"מ. ש' ניצח במאות היתקלויות וקרבות, ואני מתפלל להחלמתו ורפואתו".

"במהלך השבת קיימתי הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, ראש השב"כ ובכירי זרועות הביטחון, ואנחנו ממשיכים כל הזמן בעבודה מסביב לשעון – בהגנה, בהתקפה ובמודיעין איכותי כדי להגן על אזרחי ישראל בכל הזירות. לא נעצור ולא נחסוך אף מאמץ מבצעי כדי להביא שקט וביטחון".

במסר לאוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון וברצועת עזה, הדגיש גנץ כי ישראל לא תשלים עם מציאות של מתקפות טרור על אזרחיה: "בתקופה האחרונה אנו מקדמים, בתיאום עם הרשות הפלסטינית, שורה של מהלכים שנועדו לשפר את איכות החיים והכלכלה ביהודה ושומרון וברצועת עזה – מהלכים שהטרור מאיים על היכולת לקדם אותם, ושנוכל להמשיך ולעבוד עליהם רק אם יחזור השקט ותחזור היציבות הביטחונית. אנחנו בוחנים בימים אלו איזה צעדים נוכל לממש לקראת הרמדאן, בכדי לאפשר לכם לחגוג את החג בצורה הטובה ביותר, תוך שאנו שומרים קודם כל על הביטחון".

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, צפויה לעזוב בשבועות הקרובים את תפקידה, כך דווח באתר האמריקני אקסיוס. על פי הדיווח, סאקי מנהלת מגעים מתקדמים עם רשת החדשות MSNBC, ואלו צפויים להבשיל לחוזה להעסקתה.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עד מעונן. תחול ירידה בטמפרטורות. בהרים ובפנים הארץ יוסיף להיות חם ויבש מהרגיל עד שרבי.

ביום שני מזג האוויר יהיה בהיר, ותחול עלייה קלה ומחודשת בטמפרטורות. ייעשה חם ויבש מהרגיל עד שרבי ברוב אזורי הארץ.

מזג האוויר ביום שלישי יהיה לרוב מעונן. תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, וייעשה שרבי ברוב אזורי הארץ. בשעות הבוקר ינשבו רוחות מזרחיות ערות בצפון ובהרי המרכז.

ביום רביעי יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר במישור החוף ובשפלה, אך יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי ברוב האזורים. ברוב אזורי הארץ ינשבו רוחות ערות, וייתכן אובך.

תגיות:בני גנץטרורימ"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה