חדשות כלכלה

האם מחירי החלב יתייקרו משמעותית? זו המלצתה של הוועדה המייעצת

ההערכה היא כי במידה ומוצרי החלב המפוקחים יתייקרו ב-6.5% – הדבר ישפיע גם על מוצרי החלב שאינם מפוקחים

  • כ"ח אדר ב' התשפ"ב
(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

ועדת המחירים המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות ממליצה לשר האוצר ליברמן ולשר החקלאות פורר להעלות את מחירי החלב המפוקחים בשיעור של 6.5% - כך מפורסם לראשונה ב'ישראל היום'. יצוין כי בשלב זה מדובר בהמלצה בלבד, ועדיין מתנהל מו"מ בין המדינה, הרפתנים והמחלבות כדי למנוע את עליית מחירי החלב ומוצריו.

ההערכה היא כי במידה ומוצרי החלב המפוקחים יתייקרו – הדבר ישפיע גם על מוצרי החלב שאינם מפוקחים.

מחיר החלב הגולי שמוכרות הרפתות למחלבות מתעדכן אחת לרבעון, בהתאם להוצאות הרפתנים. מחירי החלב ומוצריו בסופרים נמצאים בפיקוח המדינה. הם מתעדכנים בהתאם להמלצת ועדת המחירים הדורשת את אישור השרים, ולא התעדכנו ב-3 השנים האחרונות.

מחיר החלב הגולמי התייקר לאחרונה בשל העליות במחירי חומרי הגלם לרפתנים, כיוון שתערובת המזון לפרות מיובאת בחלקה מאוקראינה. בשל כך ביקשה טרה בחודש נובמבר לייקר את מחירי החלב המפוקחים בשיעור של 9.2%. לפני 3 שבועות הודיע מנכ"ל החברה כי ההתייקרות תימנע רק בתנאי שמחיר החלב הגולמי הנמכר מהרפתות לחברות – תוקפא.

שר האוצר ושר החקלאות יצטרכו להחליט אם לייקר את מוצרי החלב המפוקחים. שר החקלאות עודד פורר מסר: "אני לא חותמת גומי וההמלצות שקיבלתי מוועדת המחירים מחייבות בדיקה מעמיקה. בכוונתי לכנס את כל הגורמים הרלוונטיים, שחייבים להבין שלא נאפשר מצב בו תהיינה עליות חדות במחירים של מוצרי יסוד".

"אמנם המלצת ועדת המחירים מגיעה בעיצומה של תקופה מאתגרת כלכלית בעולם כולו בעקבות משבר הקורונה ומצב המלחמה באוקראינה", הוסיף שר החקלאות, "אך לא אאפשר לנצל זאת לטובת העלאה פרועה של מחירים. בכוונתי לפעול בכל דרך שיש ברשותי כדי למנוע את העלאת המחירים".

תגיות:מוצרי חלבהתייקרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה