חדשות בארץ

נועם שליט, אביו של החייל החטוף גלעד שליט, הלך לעולמו

אביו של החייל החטוף גלעד שליט נפטר בגיל 68, לאחר שחלה במחלת הלוקמיה. הלווייתו תתקיים במצפה הילה. אחד מראשי המאבק להחזרת גלעד ספד לו: "הוא היה סמל לאבא. בלי המאבק שלו, גלעד לא היה פה היום"

  • כ"ז אדר ב' התשפ"ב
נועם שליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נועם שליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נועם שליט הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 68, לאחר שחלה בלוקמיה (סרטן הדם). "בצער רב וביגון קודר, אנו מודיעים על פטירתו של נועם שליט ז"ל. הלוויה תתקיים במצפה הילה בחוג המשפחה", נמסר ממשפחתו.

שליט הוא אביו של החייל החטוף גלעד שליט, שנחטף על ידי חמאס בשנת 2006 ושוחרר כעבור חמש שנים. במסגרת מאבקה של המשפחה למען החזרת יקירה, עמד שליט האב בחזית והפך לדמות ציבורית מוכרת. השיא היה בשנת 2010, אז יצא עם רעייתו אביבה מביתם במצפה הילה שבגליל למסע רגלי עד בית ראש הממשלה בירושלים. בתום המסע שארך 12 יום, התמקמה המשפחה במאהל מחאה מחוץ למעון בבלפור, שם שהתה במשך יותר משנה, עד ליום בו הממשלה אישרה את העסקה לשחרורו של החייל.

גלעד עצמו יצר היום קשר עם מתאם השבויים והנעדרים בלשכת ראש הממשלה, ירון בלום, וביקש לעדכן אותו ואת ראש הממשלה נפתלי בנט בפטירתו של אביו.

במלאות עשור לשחרורו של גלעד מהשבי התראיין אביו לאחרונה לחדשות 12. במהלך הריאיון הוא סיפר על התמודדותו עם המחלה: "אומנם היא בנסיגה, אבל אני היום סובל ממחלה אוטואימונית שתוקפת אותי, אחרי השתלת מח עצם מתורם. מזדקן. מזדקן מהר".

יואל מרשק, מראשי המטה למען גלעד שליט שעבד צמוד לנועם שליט, ספד לו ב-ynet: "הוא היה סמל לאבא. לקח על אחריותו את הכל והוביל מהלך ברמה הלאומית לשחרור הבן. בלי המאבק של נועם, גלעד לא היה משתחרר עד היום. הוא ניווט את זה כמו אסטרטג. הוא חשב על הכול. הוא לא חשש מלהתעמת, אבל כמו פוליטיקאי מנוסה - והוא לא היה פוליטיקאי - הוא הצליח ללכת בין הטיפות אבל בלי להרפות לרגע אחד".

הוא הוסיף: "אנשים התבלבלו וחשבו שאפשר לעבוד עליו, ובסוף הוא הצליח להתרומם מעל כולם ולנווט את זה, היה לחץ ציבורי שהיה בו המון רגישות וגם המון אחריות לבן, וזה הצליח. איך תמיד אמרה תמי ארד: לו הייתי פועלת כמו נועם, רון היה בבית. הייתי נוסע איתו שעות וימים לכל מיני מקומות לתכנן והיכן להפגין".

תגיות:גלעד שליטנועם שליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה