חדשות בארץ

"עלינו להילחם יחד בטרור": הנשיא הרצוג נפגש עם המלך עבדאללה בעמאן

יממה לאחר ביקור שר הביטחון גנץ בירדן, הגיע גם הנשיא יצחק הרצוג לפגישה עם המלך עבדאללה. המלך הירדני גינה את האלימות באזור. הרצוג על המפגש: "אלטרנטיבה לתהום השנאה ושפיכות הדמים"

  • כ"ז אדר ב' התשפ"ב
(צילום: חיים צח, לע"מ)(צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

הנשיא יצחק הרצוג נחת היום (רביעי) בירדן, שם התארח בארמונו של המלך עבדאללה בעיר הבירה עמאן. על רקע גל הטרור והמתיחות הביטחונית בישראל, הצהיר המלך הירדני כי הוא מגנה אלימות מכל סוג שהיא, כולל הפיגוע אמש בבני ברק.

מבית הנשיא נמסר כי הרצוג והמלך נפגשו בארבע עיניים, ובהמשך קיימו פגישה נוספת בהשתתפות יועציהם. בפתח פגישתם הודה הנשיא למלך ואמר: "ידידי היקר, תודה לך על האירוח החם והחברות, ועל שהזמנת אותי למעמד הייחודי הזה, שלדעתי מבטא את הידידות בין עמנו. אני מביא איתי בשורה של ברכה חמה וחברות מהעם בישראל".

הרצוג התייחס לימים המתוחים בהם מתרחש הביקור: "סבלנו מהתקפות טרור מתועבות בעשרת הימים האחרונים. חייהם של 11 חפים מפשע נגדעו על ידי התקפות איומות של טרוריסטים שפלים. עלינו להילחם יחד נגד כל סוג של טרור ולשתף פעולה למען ביטחון מדינותינו".

"זהו יום עצוב בישראל", הוסיף הרצוג. "אזרחים מובאים למנוחות. אני מודה לך על הגינוי שלך כמו של מדינות ומנהיגים רבים, כולל באזורנו, אשר גינו את המתקפה הנתעבת הזו".

הנשיא הרצוג חזר והדגיש את חשיבות הברית האסטרטגית בין ישראל וירדן: "העובדה שמנהיגים מוסלמים נפגשים יחד עם מנהיגים יהודים ומנהיגים ישראלים היא אלטרנטיבה לתהום השנאה ושפיכות הדמים. ולכן אנו מתקדמים עם השותפויות והדיאלוג בינינו לעבר שלום ושגשוג לטובת כל עמי האזור, כולל האומות שלנו וכולל שכנינו הפלסטינים".

עם בחירתו של הרצוג לתפקיד נשיא המדינה, לפני כשמונה חודשים, התקשר אליו המלך עבדאללה כדי לברך אותו על כניסתו לתפקיד. מאז שוחחו השניים מספר פעמים. הם אף נפגשו בספטמבר האחרון, אולם דבר הפגישה לא פורסם מראש אלא רק לאחר שהתקיימה. הפגישה הנוכחית מגיעה יממה בלבד לאחר ביקורו של שר הביטחון בני גנץ בירדן ופגישתו עם המלך, במה שאפשר לראות כהמשך חיזוק היחסים בין שתי המדינות.

תגיות:יצחק הרצוגהמלך עבדאללהירדן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה