חדשות יהדות

סיפורו המצמרר של אביתר: הגר"ח קנייבסקי בירך - והגידול נעלם בפעם הרביעית

גולשת בשם הילה אשר פרסמה פוסט מפעים על נס שאירע לה עם הגר"ח קנייבסקי זצ"ל - אותו היא מבקשת להפיץ לכל עבר, כדי לחזק את הרבים

אא

סיפורי מופתים רבים קשורים בשמו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל. 

רבים מהם התפרסמו בחייו, אחרים לא התפרסמו כלל ויש גם כאלה, כמו זה שתקראו כאן, שמתפרסמים רק כעת, לאחר מותו. 

בפוסט מתארת אישה בשם הילה אשר, את הנס הפרטי שלה - עם בנה החולה, אביתר שמו. "במשך חמש השנים האחרונות זכינו  להיות קרובים לרב חיים קנייבסקי", היא פותחת וכותבת. "כל פעם שהחיים של הבן שלי עמדו על כף המאזניים והגידול היה חוזר - זה קרה 4 פעמים, הייתי יוצאת מתל השומר ישירות לר' חיים, ישירות לקודש הקודשים. שיברך, יחליט, יכוון... כי שכינה מדברת מגרונו. כל אות קדושה, ודברי אלוקים חיים מכוונים אותי - בדרך להצלת החיים של הילד שלי".

ובכל פעם כזו שבה התדפקה על דלתו של הרב כדי לשמוע דברים שמחיים את הנפש ונותנים כוח במסע המטורף הזה - היה רעד בלתי מוסבר עובר בגופה. רעד מאימת הקודש. "כל פעם מחדש היינו צמאים לשמוע דברי אלוקים חיים, ורוצים לדעת מה לעשות עכשיו. בפעמיים הראשונות שהתבקשנו לנתח את אביתר, אביתר נכנס לר' חיים. הרב בירך 'רפואה שלמה', ושלח אותנו לדרכנו, אבל בפעמיים האחרונות זה כבר היה סיפור אחר לגמרי. בפעם השלישית שביקשו לנתח את אביתר יצאנו מבית החולים ישירות לרב, הרב הסתכל על הילד ובלי יותר מידי מילים ביקש לעשות גורל".

הגר"ח קנייבסקי נהג לעשות 'גורל קודש' לאנשים רבים שביקשו תשובות לשאלות קשות. בפועל הוא ביקש להביא לו תנ"ך וערך 'גורל' לנגד השואלים, כשדומיה דרוכה עומדת בחדר והשואלים מחכים בחרדת קודש למוצא פיו. לאחר כמה דקות של עיון בתנ"ך, הרב היה פוסק את פסיקתו. וכך היה גם במקרה זה - "הרב פסק לא לנתח", כותבת אשר. 

תארו לעצמכם מה עוברת אם לילד חולה באותם רגעים... 

אבל רבי חיים זצ"ל אמר, אז היא מקיימת. מה שיוצא מפיו, קדוש. 

והנה, לא עבר זמן רב - והנס הפרטי שלהם הגיע. "הגידול נעלם", כותבת אשר באושר. 

השגחה נוספת שאירעה לה הייתה לפני 10 חודשים כשהייתה לפני לידה והתבשרה שהגידול של אביתר חזר בפעם הרביעית. "גם הפעם הלכנו כמובן ישירות לר' חיים, והרב פסק לא לנתח. חזרתי הביתה שלמה ושמחה. ביצענו לאביתר בדיקות חוזרות ולצערנו הגידול לא נעלם כמו בפעם הקודמת, ושוב לרב קנייבסקי ושוב הוא אומר - לא לנתח. מבחן אמונה. והרי שכינה יוצאת מגרונו, וכתוב 'ועשית ככל אשר יורוך'".

אבל מנגד - הרופאים. 

נחרצים והחלטיים. הולכים רק לכיוון ניתוח. "עמדתי בין שמיים וארץ ולא ידעתי מה לעשות ומה אני צריכה להחליט. לימים ולאחר תפילות לבורא עולם ותחנונים ידעתי והבנתי שגם אם אני לא רואה במציאות את מה שאני מצפה לו, ידעתי שרב חיים חיכה לשעה המיועדת לניתוח ולרפואה שלמה לאביתר. ידעתי שהתבטלה הגזרה וחיכיתי להוראת גדול הדור. רק אחרי 3 פעמים ששאלנו, ר' חיים שלח אותנו לדרכנו".

וכאן כבר הרגישה אחרת לגמרי. 

"פעם ראשונה בחיי הרגשתי שלווה נדירה וידעתי שעשיתי והלכתי לפיו. ידעתי שאנחנו בידיים טובות. רב חיים קנייבסקי ליווה את בני לאורך כל השנים עד לרפואתו השלמה - והסתלק. ברור לי שזכות עצומה נפלה בחלקנו להיות כה קרובים לחצרו של הרב קנייבסקי. לפני שבועיים אביתר חגג בר מצווה, מספר ימים לפני זכה להכנס שוב לרב חיים ללא שמץ של מושג שזו תהיה הפעם האחרונה שנזכה להתעטף בזיו השכינה. רב חיים אמר לאביתר בו״ה (ברכה והצלחה ) ושלח את בני לחיים טובים בריאים מאושרים ולשלום. מרגיש לי שעכשיו לאחר 5 שנים של ייסורים, אביתר בריא לתמיד ב״ה מוכן לקבלת פני משיח צדקנו. את הניסים הגדולים תעדתי בכל מקום ובכל זמן וכן מוזמנים לצפות במצגת המרגשת שהכנתי לבר מצווה של אביתר. אם אצליח להעביר את המסר החד של גדול הדור ועשית ככל אשר יורוך, קרבת אלוקים ובטחון מוחלט בהשם - עשיתי את שלי.

"אין עוד מלבדו", היא מציינת בסיום הפוסט המרגש, ולא שוכחת להעביר מסר אחרון חשוב: "תפיצו לקידוש השם איפה שרק אפשר. זו זכות ההודיה שלי לבורא עולם, ומתפללת שאביתר יהיה בריא בגופו ונפשו לתמיד אמן", היא מסכמת. 

תגיות:רבהידברותמרגשפוסטהמלצה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה