חדשות בארץ

אבישי נרצח בפיגוע: "אדם של שלמות, אצילות, איזה שבר גדול"

אחד הנרצחים בפיגוע המחריד הוא הרב אבישי יחזקאל הי"ד, שהותיר אחריו אישה ותינוק בן שנתיים

  • כ"ז אדר ב' התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90) / בעיגול: הרב אבישי יחזקאל הי''ד (צילום: באדיבות המשפחה)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90) / בעיגול: הרב אבישי יחזקאל הי''ד (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

הרב אבישי יחזקאל הי"ד נרצח אמש (שלישי) בפיגוע המחריד בבני ברק, בעת שיצא עם בנו הקטן בעגלה כדי להרדים אותו. הקדוש היה מלמד בתלמוד תורה 'אור דוד', כאשר המנהל, הצוות, התלמידים וההורים מתייפחים מרה – וממאנים להתנחם.

מנהל התלמוד תורה, הרב גבי מזוז, סיפר הבוקר על האבידה הגדולה. בשיחה ל'קול חי' תיאר את המורה שהיה מסור לתלמידיו באופן מעורר התפעמות.

"הוא פשוט היה האבא והאמא של התלמידים", סיפר בקול חנוק. "פגשתי אותו לפני יומיים אמרתי לו 'המשכורת שלך נמוכה אנחנו צריכים לעזור', הוא השיב לי: 'המשכורת שלי זה ההצלחה של התלמידים'. אדם של שלמות, יראת שמים, הארת פנים, אצילות. איזה שבר גדול, אבידה גדולה".

המנהל הוסיף כי אבישי שוחח עמו אחרי פטירתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ואמר לו בכאב: "מי יגן על הדור?!" הוא תמיד דיבר על עצמו קודם כל, וחשב מה הוא יכול להתעלות.

"אתמול לא היו לימודים בתלמוד תורה, הילדים והמלמדים הלכו לפארק. סיפרו לי שאבישי לא מש מהתלמידים, היה איתם כל הזמן. היה מתקשר אלי בלילות לשאול אותי איך לעזור לכל מיני תלמידים שקשה להם. אני המון שנים בתחום החינוך ולא ראיתי דבר כזה, איזו אישיות. אלה אנשים שלא מצויים".

"הקב"ה אב הרחמן, אם הוא עשה מעשה שכזה זה מראה מה הוא רוצה מאתנו", הוסיף המנהל. "אם היו שואלים אותו היום מה לעשות, הוא היה אומר איפה אנחנו צריכים להתחזק ולהתעלות. את נקמות משאירים לקב"ה".

תגיות:פיגוע יריבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה