חדשות בארץ

נרצח הפיגוע, הרב אבישי יחזקאל הי"ד, מובא למנוחות: "כמה אהבנו אותך, בן זקונים יקר"

הקדוש הרב אבישי יחזקאל הי"ד מובא בשעה זו למנוחות. אחיו ספד לו בבכי: "אתמול בלילה העולם התהפך. זו אבידה כל כך גדולה"

  • כ"ז אדר ב' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90) / בעיגול: הרב אבישי יחזקאל הי’’ד (צילום: באדיבות המשפחה)(צילום: יונתן סינדל, פלאש 90) / בעיגול: הרב אבישי יחזקאל הי’’ד (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

הבוקר (רביעי) מתקיימת הלווייתו הכואבת של הרב אבישי יחזקאל הי”ד, שנרצח אמש בפיגוע הירי בבני ברק. הקדוש ז"ל, בן 29 בלבד, נרצח כאשר יצא עם בנו הפעוט לטיול בעגלה.

אחיו של המנוח, הרב עובדיה יחזקאל, ספד לו בדמעות שליש: "אתמול בלילה העולם התהפך, זו אבידה כל כך גדולה.דודי ירד לגנו לערוגת הבושם לרעות בגנים וללקוט שושנים. אוי לנו כי בא השמש בצהריים, הגמרא אומרת שפטירה של זקן דומה לשמן ופתילה שכבתה אחרי שהשמן אזל, אבל פטירה של צעירים דומה לשמן ופתילה שכבו מייד בהתחלה.

"אוי אבישי אחי, אבישי היקר. כמה אהבתי אותך. אני לא מאמין שאני נמצא פה עכשיו. היית אחי היקר והחביב, בן זקונים שתמיד עוזר ומדבר איתנו בלימוד ובענייני השקפה, עוזר ומסייע לכולם. מהיום שנולדת בבית הכנסת שמחה לכולנו. היית תמיד רוקד ושר, לצד הלימוד שלך בישיבת יקירי ירושלים.

"אוי אוי. קשה מאד. מדובר באבידה גדולה, לא רק בשבילי אלא לכל עם ישראל. אתה עשית דברים שאף אחד לא עשה בעולם", ממשיך האב השכול בכאב. "אני זוכר שפנית אליי וביקשת לארגן כנס כדי שלא יהיו חילולי שבת בתל אביב. כאב לך מאד על השבת, והיה חשוב לך לעשות כינוס בהשתתפות רבנים וגדולי תורה, ועכשיו לצערינו נפרדה החבילה. בימים האחרונים הגעת לכולל ורצית ללמוד איתי, ובכך נפרדת מאיתנו".

האח השכול ציין בהספדו שבמהלך הירי הגן הקדוש בגופו על בנו: "הילד הקטן היה איתך בעת הפיגוע, והצלת את חייו. סוככת על הילד בגופך. תמיד קירבת, תמיד אהבת, תמיד שימחת אותי, את האחים, את האחיינים. היית פשוט נפלא. כל כך נהנינו ממך. זו אבידה של כולם העולם. אוי, אבישי, כמה חשבת עלינו, כמה אהבת אותנו, אמרת שיש לנו אהבה מיוחדת. היית אח שלי ונלקחת מאיתנו בחטף. הסימניה שלך הייתה בזוהר הקדוש שכתוב שם 'ואהבת את השם אלוקיך בכל לבבך'

"האסון הזה לא קרה סתם. איננו תולים את זה בשום דבר. הכול זה רצון ה'", הוסיף האח וביקש מעם ישראל להתחזק בצניעות, ביראת שמים, ובלימוד התורה.

הרב אבישי יחזקאל הי"ד למד בצעירותו בישיבת ‘יקירי ירושלים’ לצעירים בירושלים, ולאחר מכן למד בישיבת ‘משכנות תורה’ בבני ברק. הותיר אחריו את אלמנתו נעמה, בנו בן השנתיים, הוריו, אח ואחות.

בפיגוע נרצחו ארבעה בני אדם נוספים – הרב יעקב שלום הי"ד, אב ל-5 בן 36. הלוויתו תחל בשעה 11:00 מרחוב אברהם בן דוד 41 בבני ברק. רס"מ אמיר ח'ורי, בן 32 מנוף הגליל, השוטר שחיסל את המחבל ונהרג מכדורי המרצח. הלווייתו תצא בשעה 15:00 מבית העלמין הצבאי בנוף הגליל. בנוסף נרצחו שני עובדים זרים מאוקראינה, ששמותיהם טרם הותרו לפרסום.

תגיות:בני ברקפיגוע ירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה