חדשות בארץ

מהומה באוניברסיטה העברית: סטודנטים ערבים שרו שיר מסית ונעצרו

אגודת הסטודנטים פרסמה פוסט תמיכה בסטודנטים שנעצרו ובהמשך מחקה אותו. בתגובה למעצר, נערכו באוניברסיטה שתי הפגנות - של סטודנטים ערבים שמחו על המעצר, ומולם סטודנטים יהודים שעמדו מולם עם דגלי ישראל

  • כ"ו אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שני סטודנטים ערבים עוכבו אתמול (שני) לחקירה במשטרה, לאחר ששרו שיר המסית לטרור ובו השורה "אמא, אני יוצא לג'יהאד". הסטודנטים, שלומדים באוניברסיטה העברית בירושלים, נחקרו ושוחררו כעבור מספר שעות, אולם הורחקו משטח האוניברסיטה לשישה ימים  - כך לפי פרסום באתר ערוץ 7.

אגודת הסטודנטים באוניברסיטה פרסמה בתחילה ברשתות החברתיות פוסט בו גיבתה את הסטודנטים הערבים, אולם לאחר זמן מה הפוסט הוסר. בפוסט שנמחק נכתב, בין היתר: "היום נעצרו שני סטודנטים ערבים בכותלי האוניברסיטה על ידי סטודנטים שוטרים, בטענה כי השמיעו שיר לאומני. אנו מזכירים שאגף הביטחון פועל בקמפוס וזה תפקידו – להסדיר את הביטחון שלנו. ככל שיש סכנה כזו – הם אלה שקודם כל צריכים להתערב, ולא שיבוצעו מעצרים ללא סיבה מוצדקת בכותלי האוניברסיטה".

רקטור האוניברסיטה, פרופ' ברק מדינה, שלח בהמשך מכתב לסגל האקדמי, בו ציין: "בקמפוס האוניברסיטה, כמו בכל מקום אחר, חלה החובה לציית לחוקי מדינת ישראל, והנהלת האוניברסיטה אינה מוסמכת למנוע ממשטרת ישראל להיכנס לתחומי הקמפוס".

הוא הוסיף כי אין לו ידע מספק על מה שמתרחש באירוע, אך האירוע מבחינתו מחייב הסדרה והפעלת סטודנטים הנושאים בתפקידי שיטור: "בעקבות האירוע הנוכחי, אנו עומדים בדברים עם הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל, כדי לגבש הסדר להימנעות מהפעלת סמכויות שיטור בתחומי הקמפוס על-ידי הסטודנטים-השוטרים, שלא בנסיבות המיוחדות האמורות. אנחנו משוכנעים שנצליח להסכים על הסדר מתאים, כך שנוכל להמשיך את הפעלת התכנית באוניברסיטה".

בעקבות עיכוב הסטודנטים, נערכו היום שתי הפגנות באוניברסיטה: האחת של סטודנטים ערבים, בהם היה מי שנשא את השלט "חופש לפלסטין"; ומנגד, הפגנה של סטודנטים יהודים, שהתייצבו מולם והפגינו עם דגלי ישראל.

אברהם חסון, יו"ר תא לביא באוניברסיטה העברית, אמר: "מקומם לראות את תגובת אגודת הסטודנטים ואת התקפלות הנהלת האוניברסיטה בשבוע שבו נרצחו שני שוטרים. כותלי האוניברסיטה אינם עיר מקלט ובמה לפורעי חוק לאומנים. לאור האירועים האחרונים במדינה בכלל ובאקדמיה בפרט, אנחנו דורשים ומצפים לשמוע גינויים נחרצים יותר כנגד הטרור".

מהמשטרה נמסר בתגובה לאירוע: "שוטרים שלומדים במסגרת משטרתית באוניברסיטה העברית הבחינו בשני סטודנטים שרים בערבית שיר הכולל מילות תמיכה בביצוע מעשי טרור. בניגוד לנטען, השניים לא נעצרו אלא עוכבו על ידי השוטרים לעמדת הביטחון, שם המתינו עד להגעת ניידת משטרה שעיכבה אותם לחקירה בתחנת המשטרה. בסיום חקירתם שוחררו בתנאים מגבילים".

תגיות:משטרת ישראלהסתההאוניברסיטה העברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה