חדשות בארץ

השר לביטחון פנים ביקר בחשאי בירדן ואישר הקלות בחודש הרמדאן

השר לביטחון פנים עמר בר לב נפגש בחשאי בירדן עם שר החוץ הירדני איימן א-ספדי, ונענה לבקשתו להגדיל את כוח הווקף ולאפשר לפלסטינים להתפלל בהר הבית

  • כ"ו אדר ב' התשפ"ב
(צילום: באזל אווידאט / פלאש 90)(צילום: באזל אווידאט / פלאש 90)
אא

השר לביטחון פנים עמר בר לב ביקר בחשאי בירדן ביום רביעי שעבר ונפגש עם שר החוץ איימן ספאדי - כך דווח לראשונה ב'כאן רשת ב'. מטרת הפגישה היתה תיאום לקראת הרמדאן, במטרה להוריד את המתיחות ולמנוע הסלמה בירושלים.

בכיר ישראלי אמר כי הפגישה בין בר לב לשר החוץ הירדני הייתה באווירה טובה מאוד. חלק מרכזי בפגישה עסק במצב בעיר העתיקה בירושלים ובהר הבית. במהלך הפגישה ביקשו הירדנים להגדיל את מספר השומרים של הווקף בהר הבית בעוד שהצד הישראלי הביע דאגה מכך שחלק מאנשי הווקף הם תומכי חמאס. השר לביטחון פנים אישר גם הדבקה של שטיחים חדשים בשטח המסגדים, לבקשת מלך ירדן.

רק לפני יומיים הורה ראש הממשלה בנט משרי הממשלה לא לקשור בין ההקלות המתוכננות לפלסטינים לבין הפיגועים האחרונים. "יש לקיים בידול מעזה ומחמאס בהודעות שתצאנה, ובוודאי שלא לקשור בין המקרה להקלות אפשריות ברמדאן", לשון ההודעה.

במערכת הביטחון חוששים ממתיחות מתגברת בירושלים, יהודה ושומרון לקראת חודש הרמדאן. התכנון הוא לאשר לפלסטינים להתפלל בהר הבית בחודש הרמדאן לראשונה מתחילת מגפת הקורונה ומבצע "שומר החומות". כמו כן יאושרו ביקורי משפחות מעזה אצל אסירים ביטחוניים של הפת"ח, ובמהלך חודש הצום תינתן שורה של הקלות נוספות.

כמה ימים לפני כן נפגש שר החוץ יאיר לפיד עם המלך עבדאללה בעמאן, על מנת לגבש דרכים למניעת הסלמה בחודש הרמדאן. אתמול, במקביל לפסגת הנגב הגיע המלך עבדאללה לרמאללה יחד עם בנו יורש העצר הנסיך חוסיין ונפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס כדי להעביר מסרי הרגעה לקראת הרמדאן.

תגיות:ירדןעמר בר לבחודש הרמדאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה