חדשות בריאות

האם יש קשר בין ממתיקים מלאכותיים לסיכון מוגבר לחלות בסרטן?

מחקר צרפתי חדש קובע שהתשובה המדאיגה היא - בהחלט כן. החוקרים מצאו כי הסיכון המוגבר מצוי במיוחד בממתיקים מסוג אספרטיים ואססולפאם-K, הנפוצים במשקאות דיאטטיים

  • כ"ה אדר ב' התשפ"ב
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מחקר חדש, שפורסם בכתב העת המדעי האמריקאי PLOS Medicine, טוען שיש קשר בין חלק מהממתיקים המלאכותיים שאנו צורכים לבין סיכון מוגבר לסרטן.

כידוע, ממתיקים מלאכותיים נמצאים בשימוש במוצרים רבים, מכיוון שהם מצליחים לשמור על רמת המתיקות שלהם ובמקביל להפחית בכמות הקלוריות. כעת, חוקרים מהמכון הלאומי בצרפת לבריאות ומחקר רפואי (Inserm), בשיתוף אוניברסיטת סורבון בפריז, ניתחו נתונים של למעלה מ-100 אלף צרפתים מבוגרים שהשתתפו במחקר, שביקש לבדוק את השפעת הממתיקים על הסיכוי לחלות בסרטן בקרב מי שצרכו אותם.

במסגרת המחקר, מצאו החוקרים כי נבדקים שצרכו כמויות רבות של ממתיקים מלאכותיים, בדגש על הממתיקים מסוג אספרטיים ואססולפאם-K המצויים בין היתר במשקאות דיאטטיים, היו בסיכון גבוה יותר ב-13 אחוז לחלות בסוגי סרטן שונים מאשר מי שלא השתמש כלל בממתיקים. זהו המחקר הראשון שמוצא קשר מסוג זה, אם כי יש לציין שהוא מבוסס על דיווח עצמי של הנבדקים ביחס למצבם הרפואי.

"הממצאים שלנו לא תומכים בשימוש בממתיקים מלאכותיים כחלופות בטוחות לסוכר במזונות או משקאות, והם מספקים מידע חשוב וחדשני כדי להתמודד עם המחלוקות לגבי ההשפעות השליליות הפוטנציאליות שלהם", מסרו עורכי המחקר. הם הוסיפו וסייגו כי "יש לשחזר את התוצאות הללו בקבוצות אחרות בקנה מידה גדול, אבל הם עדיין מספקים תובנות חשובות עבור הערכה מחדש של תוספי המזון על ידי הרשות האירופית לבטיחות המזון וסוכנויות בריאות אחרות בעולם".

תגיות:מחלת הסרטןממתיקים מלאכותיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה