חדשות בעולם

זלנסקי בראיון לעיתונאים רוסים: "רבבות תושבים בלי מזון ומים. גופות מוטלות ברחובות"

השיחות להפסקת אש יימשכו בימים הקרובים בטורקיה. זלנסקי העניק ראיון בן 90 דקות לעיתונאים רוסים, אך הרשויות במוסקבה אסרו לשדר אותו

  • כ"ה אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי העניק אמש (ראשון) ראיון בן 90 דקות לעיתונאים רוסים, מכמה כלי תקשורת. הראיון התקיים ברוסית ולא באוקראינית, ומיד בסיומו הודיעו הרשויות ברוסיה כי הן אוסרות לשדר את הראיון הזה.

במהלך השיחה האשים זלנסקי את צבא רוסיה שחולל הרס עצום בארצו, וטען כי הוא חמור יותר מההרס שגרמה רוסיה לצ'צ'ניה במלחמה שהתקיימה לפני 20 שנה. זלנסקי ציין כי בעיר מריופול מתחוללת "קטסטרופה הומניטרית", כאשר קרבות רחוב מתנהלות במרכזה, רבבות התושבים שנותרו בה סובלים ממחסור חמור של מזון, מים וחשמל, ולפי הדיווחים אלפים נהרגו בה. זלנסקי תיאר את הגופות המוטלות ברחובות העיר, שחסומה כולה על ידי הצבא הרוסי. "כל הכניסות והיציאות מהעיר מריופול חסומות. בנמל יש מוקשים. הצבא הרוסי מפגיז שיירות הומניטריות. נהגים נהרגים", האשים.

זלנסקי הוסיף וציין כי הרוסים מגרשים אוקראינים לתוככי רוסיה, ומפרידים ילדים מהוריהם. "לפי המידע שיש ברשותנו, יותר מ-2,000 ילדים נלקחו – וזה אומר נגנבו. המיקום המדויק שלהם לא ידוע. הם יכולים להיות עם או בלי ההורים. זה אסון", אמר.

נשיא אוקראינה אמר לעיתונאים הרוסיים כי הוא "מבין" שיהיה זה בלתי אפשרי לאלץ את רוסיה לצאת לחלוטין משטחים אוקראיניים, וכי ניסיון לכפות עליה לעשות זאת עלול להוביל למלחמת עולם שלישית. זלנסקי ציין כי הוא מעוניין בפשרה על חבל דונבאס שבמזרח אוקראינה. על חלקים נרחבים מהחבל הזה שולטים הבדלנים הפרו-רוסים, ומוסקבה הכירה בעצמאותן ימים ספורים לפני פלישה. זלנסקי הדגיש כי הסכם שלום מול רוסיה יידרש לקבל את אישור האזרחים האוקראינים במשאל עם, וכי הוא אינו מוכן לדון בדרישות מסוימות של רוסיה, כמו פירוז אוקראינה מנשק.

בינתיים נמשכות ההפגזות הרוסיות באזורים רבים באוקראינה, בעיקר במזרח ובדרום. באוקראינה מדווחים כי מספר יחידות של צבא רוסיה החלו לסגת אחורה וחצו חזרה את הגבול עם בלארוס. באוקראינה טוענים שנסיגה זו נעשית על רקע אבידות כבדות של הצבא הרוסי בקרבות, אך מציינים כי ייתכן שמדובר בהתארגנות מחודשת של הכוחות על מנת לכתר מחדש את קייב, ולכובשה. בקייב מנסים להמשיך את השגרה. ראש העיר הודיע כי החל מהיום יתחדשו הלימודים בבירה דרך הזום.

בימים הקרובים יימשכו שיחות המו"מ בין רוסיה לאוקראינה בטורקיה, כאשר הקודמות להן לא הניבו תוצאות. הדבר היחיד עליו הסכימו שני הצדדים הוא בדבר הקמת מסדרונות הומניטריים לפינוי תושבים מערים נצורות. עם זאת, קייב ומוסקבה האשימו זו את זו בהפרת הסיכומים. 

 
תגיות:זלנסקיעיתונאים רוסיםהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה