ונשמרתם

בת שבע פונתה לחדר מיון לאחר שאכלה שוקולד ’מריר’ - שהתברר כחלבי

במשך שנים משווק שוקולד מריר של חברת שטראוס בעטיפה חומה, אלא שלאחרונה שווק אותו שוקולד, בגרסה החלבית שלו, באותה עטיפה בדיוק - דבר שגרם לבעיה מסכנת חיים עבור נטע בת השבע, שסובלת מאלרגיה לחלב. אמה: "אפשר בקלות להחליף את צבע האריזה ולהציל חיים של אנשים אלרגיים לחלב"

אא

במשך שנים משווק שוקולד מריר של חברת שטראוס בעטיפה חומה, אלא שלאחרונה שווק אותו שוקולד, בגרסה החלבית שלו, באותה עטיפה בדיוק - דבר שגרם לבעיה מסכנת חיים עבור נטע בת השבע, שסובלת מאלרגיה לחלב. 

בת השבע פונתה השבוע לחדר מיון לאחר שאכלה מהשוקולד שידעה ש'מותר לה' - ורק בדיעבד התברר כי היא התבלבלה בין שתי הגרסאות, החלבית והפרווה. "מטעות כזאת של אריזות דומות, בילינו בחדר מיון במשך יום שלם עם הבת שלי, שהתנפחה וסבלה משוק אנפילקטי - מצב חמור של חסימת דרכי הנשימה", סיפרה אמה הדס בשיחה עם N12. "אנחנו מכירים טוב מאוד אלו מוצרים מותר לבת שלי ואלו לא. שוקולד מריר של חברת שטראוס עם האריזה בצבע חום כהה, מוכרת בכל בית בתור מוצר פרווה. פתאום הופיע בסופר מוצר זהה חלבי, וזה פשוט מסוכן. אפשר בקלות להחליף את צבע האריזה ולהציל חיים של אנשים אלרגיים לחלב. הגיע הזמן שהחברות היצרניות יתייחסו אלינו בכובד ראש".

מקבוצת שטראוס נמסר בתגובה: "נושא האלרגנים נמצא בראש מעייננו ואנו עושים  מאמצים כדי להנגיש את המידע בנושא בצורה ברורה. שוקולד מריר ללא תוספת סוכר הינו מוצר שכבר נמצא על המדף מזה מספר שנים. השוקולד אינו מכיל מרכיבי חלב אך הוא מיוצר על פס ייצור בו מיוצרים מוצרים המכילים חלב ולכן כשרותו חלבית. כדי להסב את תשומת לב הצרכנים, סימנו באופן בולט בחזית האריזה שהמוצר חלבי בנוסף לתיבת האלרגנים שבגב האריזה. חשוב לציין שבמידה וידועה אלרגיה, יש לבדוק את תיבת האלרגנים לפני כל צריכה. אנחנו קשובים לצרכנים שלנו ובוחנים את עצמנו כל פעם מחדש. לכן, בחודשים הקרובים ישונה עיצוב אריזת מוצר זה והוא יהיה דומה לשאר המוצרים ללא תוספת סוכר כך שייווצר בידול ויזואלי ברור בינו לבין שוקולד מריר רגיל (ללא תוספות) עם סוכר שהוא פרווה".

עם זאת, בעמותת יה"ל האחראית לאלרגיות למזון, מדגישים כי גם שוקולד פרה פרווה אינו מתאים לאלרגניים לחלב - היות והוא עלול להכיל חלב. "העובדה שלשוקולד יש כשרות חלבית לא הופך אותו ליותר מסוכן ולהיפך. אכילה של מזון שעלול להכיל את האלרגן היא המסוכנת ואנו ממליצים בכל לשון של בקשה להימנע מכך".

תגיות:שוקולדבית חוליםאלרגיהחלבמריר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה