חדשות בארץ

נחשף: כמה פליטים מאוקראינה הגיעו עד עכשיו לישראל?

אלפי עולים מאוקראינה עשו את דרכם לישראל בשבועות האחרונים וכעת נחשפים הנתונים - כמה כבר נכנסו לישראל? וכמה מהם זכאי חוק השבות?

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ב
(צילום יוסי זליגר / פלאש90)(צילום יוסי זליגר / פלאש90)
אא

17,676 עולים מאוקראינה הגיעו עד כה לישראל - כך עולה מנתונים שהועברו ביום שישי האחרון לשרי הממשלה, לקראת דיון בסוגיית הפליטים בישיבת הממשלה שנערכה היום (ראשון). לפי הנתונים, מספר העולים עד כה כולל 9,010 זכאי חוק השבות, מתוכם 6,757 הם אזרחי אוקראינה - כך לפי דיווח באתר "סרוגים".

השרים עודכנו בדבר כמות הפליטים שנכנסה עד כה לישראל, שכן מכסת 5,000 העולים שהוגדרה על ידי שרת הפנים איילת שקד לפני מספר שבועות עומדת להגיע בקרוב לפי ההערכות לסיומה, ולפיכך הממשלה תקיים הערכת מצב מחודשת על המתווה.

על רקע הדברים, שמונה חברי כנסת מארבע סיעות שונות שיגרו מכתב בדרישה לכנס את ועדת המשנה לענייני חוץ, על מנת לדון בנושא גל העלייה מאוקראינה. המכתב הוא פרי יוזמה של תנועת "אם תרצו" וח"כ שלמה קרעי מהליכוד, ובו נכתב בין היתר: "לגל העלייה וההגירה ישנם היבטים רבים העשויים להשפיע על אופייה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. מדובר בנושא חריג ובלתי הפיך שאינו סובל דיחוי".

כזכור, מוקדם יותר החודש הכריזה שקד על מתווה פליטים שעורר ביקורת מימין ומשמאל. יומיים לאחר מכן היא הכריזה על שינוי והרחבה של המתווה, בלחץ של גורמים מהקואליציה. לאחר העדכון, במסגרת המתווה יוכלו פליטים שלהם קרובי משפחה בישראל להיכנס לארץ גם מחוץ למכסת הפליטים שנקבעה.

שקד הדגישה שהמדינה לא תוכל להכניס כמות בלתי מוגבלת של פליטים: "האתגר המרכזי שלנו הוא לקלוט את המוני העולים החדשים, שגם הם נמלטו מהקרבות", אמרה, "מי שמגיע לכאן ואינו זכאי חוק השבות - מגיע כתייר, עד שלושה חודשים".

תגיות:אוקראינהפליטיםאיילת שקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה