חדשות בארץ

שעות לפני פסגת הנגב: לפיד ובלינקן נפגשו בארבע עיניים

שר החוץ לפיד נפגש עם מזכיר המדינה האמריקני. השניים שוחחו על האיום האיראני: "העולם לא יכול לאפשר לעצמו איראן גרעינית. איראן היא לא בעיה ישראלית", הדגיש לפיד

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ב
 בלינקן ולפיד (צילומים: פלאש 90) בלינקן ולפיד (צילומים: פלאש 90)
אא

שעות ספורות לפני פתיחת פסגת הנגב בשדה בוקר שבדרום, נפגשו היום (ראשון) שר החוץ יאיר לפיד ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן לפגישה בארבע עיניים. לאחר הפגישה קיימו השניים מסיבת עיתונאים משותפת.

בפתח דבריו אמר לפיד: "דיברנו על הפלישה הרוסית לאוקראינה והאפשרות של חתימה על הסכם הגרעין. ישראל מגנה את הפלישה מאז היום הראשון של המלחמה. איראן היא לא בעיה ישראלית", הדגיש שר החוץ. "העולם לא יכול לאפשר לעצמו איראן גרעינית ולא יכול להרשות למשמרות המהפכה להמשיך להפיץ טרור בעולם. ישראל וארה"ב ימשיכו לפעול יחד כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני".

"ישראל תעשה כל מה שהיא מאמינה שצריך על מנת לעצור את הגרעין האיראני, הכול", שב והדגיש לפיד. "יש לנו אי-הסכמות, אבל שיח אמיתי וכן הוא חלק מזה. מנקודת מבטנו, האיום האיראני לא תיאורטי, אלא מטרתו להרוס את ישראל".

שר החוץ התייחס גם לפסגת הנגב שתיערך הערב: "מאוחר יותר היום שנינו נדרים לפסגת הנגב ההיסטורית עם שרי החוץ של מדינות ערב. היחסים בין שתי המדינות חזקים. זו ברית חזקה, שחולקת ערכים משותפים".

מזכיר המדינה בלינקן אמר במסיבת העיתונאים: "ארה"ב תמשיך לחזק את הקשרים באזור ולתרום ליציבות במזרח התיכון ואפריקה. באלמנטים החשובים, אנו רואים עין בעין. אנחנו נחושים שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. ארה"ב מאמינה שחזרה להסכם הגרעין היא התוכנית הטובה ביותר למניעת הנשק הגרעיני".

בלינקן התחמק מלענות על השאלה לדברי האפשרות שארה"ב תכריז על הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור הזרים שלה. "יש עליהם הרבה סנקציות", אמר.

מזכיר המדינה האמריקני התייחס לפסגת הנגב, והגדיר אותה כ"דבר שהיה לא ייאמן עד לפני כמה שנים". לדבריו, ארה"ב מחויבת להרחבת שיתופי הפעולה שהחלו בהסכמי אברהם. "יש מאמצים להביא אג'נדה חיובית שבאמת תשפיע על חיי האנשים - פיתוח אנרגיה, שיתוף פעולה גלובלי ובין עסקים, אמנים וסטודנטים. נמשיך במאמצים להוסיף מדינות אחרות לנורמליזציה, תוך חתירה לפתרון שתי המדינות עם הפלסטינים".

מזכיר המדינה האמריקני נחת הלילה בישראל. בהמשך היום ייפגש עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, ושר הביטחון בני גנץ. לאחר מכן ייפגש בלינקן ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בפסגת הנגב שתיפתח הערב באולם ישרוטל קדמא שבשדה בוקר ישתתפו 4 שרי חוץ ממדינות ערביות, בנוסף לבלינקן ולפיד. שרי החוץ של איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו ומצרים יחלו לנחות בארץ בשעות אחר הצהריים המוקדמות וייסעו למלון ישרוטל קדמא בשדה בוקר, שם ישתתפו בדיונים מדיניים. הנושא העיקרי שיעמוד על הפרק במהלך הפסגה הוא האיום האיראני המשותף.

מחר ב-10:00 בבוקר תיערך הפגישה הרשמית של ששת שרי החוץ, ולאחריהן תימסר הודעה משותפת לתקשורת.

תגיות:יאיר לפידאנתוני בלינקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה