חדשות בעולם

ניצול שואה בן 92 נמלט מאוקראינה: "פעם מהגרמנים, היום מהרוסים"

ארקדי פרצ'נקו היה בן 11 כשנמלט על חייו מהנאצים. בשבוע שעבר, 81 שנה לאחר מכן – הוא נמלט בשנית מהמלחמה והתופת

  • כ"ד אדר ב' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ארקדי פרצ'נקו, ניצול שואה בן 92, עלה בסוף השבוע שעבר לישראל, לאחר שנמלט מאוקראינה בעזרת הסוכנות היהודית. זו הפעם השניה בחייו בה הוא עוזב את כל אשר לו – ונמלט מהמלחמה והתופת.

ארקדי, אלמן עם 2 בנות, גר בז'פוריז'ה. כאשר החלה המתיחות עם רוסיה ביקשו ממנו בנותיו לעזוב את המדינה ולעבור לגור לצידן, אך הוא חשש לשנות את הרגליו. כאשר פרצה המלחמה במלוא עוצמתה, נמלט כדי להציל את חיו. הוא הגיע למתקן הפליטים שמפעילה הסוכנות היהודית בעיירה טרוסקבץ סמוך ללבוב, ומשם הועבר למרכז העלייה בפולין. בסוף השבוע שעבר נחת בישראל בטיסת חילוץ של הסוכנות היהודית מוורשה, והתקבל בחום בחיק משפחתה של ביתו אינה המתגוררת באשקלון.

הפעם הקודמת בה נמלט על חייו היתה לפני 81 שנה. ארקדי היה בן 11 בלבד כאשר הגיעו הגרמנים לעיירה קרסנופוליה בבלארוס, שם התגורר עם הוריו ואחיו. אביו גויס לצבא, ואימו נמלטה איתו ועם אחיו. בעת בריחתה של האם עם הילדים, הופגז הגשר אותו חצו. האם והאחים הספיקו לעבור, אך ארקדי נשאר מאחור. במשך מספר שבועות שוטט לבדו ביערות, עד שקבוצת פרטיזנים צירפה אותו אליה. לאחר המלחמה פגש ארקדי מצא את אימו ואת אחיו, והמשפחה חיה בזפוריז'יה באוקראינה.

"אני מאושר ששרדתי גם את המלחמה הזו, ומודה לסוכנות היהודית שסייעה לי במסע הארוך הזה עד הגעתי לישראל", אמר ל-ynet. "מזמן תיכננתי לעלות ארצה ולחיות כאן לצד הבת שלי, הנכדה והנין שאותו ראיתי עד עכשיו רק דרך מסך הטלפון". 

תגיות:רוסיהניצול שואהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה