חדשות בארץ

"קפיצת מדרגה": מערכת ההתרעה האווירית "טל שמיים" נמסרה לחיל האוויר. צפו

המערכת, מהגדולות מסוגה בעולם, תשמש לצורכי גילוי והתרעה של איומים אוויריים מתקדמים ותוצב בצפון ישראל: "קפיצת מדרגה בהתעצמות מערך הבקרה האווירית"

(צילום: מנהלת ’חומה' במשרד הביטחון, דובר צה"ל)(צילום: מנהלת ’חומה' במשרד הביטחון, דובר צה"ל)
אא

(קרדיט סרטון: מנהלת חומה במפא"ת, משרד הביטחון)

מערכת ההתרעה האווירית "טל שמיים" נמסרה אתמול (שלישי) ממשרד הביטחון לחיל האוויר. טקס המסירה ציין גם את פתיחת היחידה הצבאית שתתפעל את המערכת.

"טל שמיים" הינה מערכת אווירית, מהגדולות מסוגה בעולם, שתשמש לצורכי גילוי והתרעה של איומים אוויריים מתקדמים. בלון הגילוי של המערכת ישייט בגובה רב ויאפשר יכולות מכ"ם וגילוי לטווחים גדולים, מכיוונים שונים וכנגד איומים מתקדמים.

בצה"ל ובמשרד הביטחון ציינו, כי המערכת תהווה "אמצעי נוסף בהגנת שמי המדינה על ידי השלמת תמונת הבקרה האווירית, בשילוב עם המערכים השונים בחיל האוויר. יחידת 'טל שמיים' אמונה על השלמת התמונה המבצעית לחיל האוויר למול איומים מתקדמים בגבול הצפוני של מדינת ישראל, ומהווה השלמה לבלון המוצב בדרום המדינה. היחידה מהווה מרכיב משמעותי בחיזוק ההגנה על גבולות המדינה, ותאפשר לחיל האוויר להמשיך ולבצע את משימתו הראשונה – הגנה על שמי המדינה".

המערכת פותחה במסגרת תוכנית משותפת של מנהלת "חומה" והסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים (MDA). את הפלטפורמה האווירית ייצרה חברת TCOM האמריקנית, ואת מערכת המכ"ם המתקדמת פיתחה התעשייה האווירית באמצעות חטיבת 'אלתא'.

(צילום: דובר צה''ל)(צילום: דובר צה''ל)

"חיל האוויר ניצב בפני אתגרים משמעותיים בגזרה הצפונית של מדינת ישראל, כשעלינו להיות מוכנים למגוון תרחישים", אמר בטקס מפקד החיל, אלוף עמיקם נורקין. "יחידת 'טל שמיים' מהווה קפיצת מדרגה בהתעצמות מערך הבקרה האווירית, ותאפשר יצירת תמונת שמיים מדויקת יותר, תהפוך את חיל האוויר למוכן יותר ותסייע בהמשך ביצוע משימת חיל האוויר – שמירה על בטחון שמי מדינת ישראל".

ראש מפא"ת במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') ד"ר דניאל גולד, הוסיף: "שיתוף הפעולה הטכנולוגי המובל על ידי מפא"ת, הסוכנות האמריקנית להגנה בפני טילים והתעשיות, מוביל לפריצות דרך טכנולוגיות הבאות לידי ביטוי ביכולות מבצעיות משמעותיות גם במערכת 'טל שמיים' שהפכה חזון טכנולוגי למערכת מבצעית משמעותית".

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משה פתאל, אמר: "מערכת 'טל שמיים' הינה משימה מאתגרת שהצבנו לעצמנו לפני כעשור, ונמסרת היום לחיל האוויר לקראת הפיכתה למערכת התרעה מבצעית, משנה מציאות. בלון הגילוי האווירי ישייט בגובה רב, יצפה לטווחים רחוקים ויאפשר יכולת גילוי מקסימלית של איומים מתקדמים מכיוונים שונים".

ראש הסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA), אדמירל ג'ון היל, ציין כי פרויקט "טל שמיים" מהווה "דוגמה מצוינת נוספת" לשיתוף הפעולה בין הסוכנות בראשה הוא עומד לבין מנהלת 'חומה' והתעשיות השותפות: "פיתוחים טכנולוגיים מסוג זה מניבים תועלת לשתי המדינות. מערכת 'טל שמיים' תשפר את יכולותיה של מדינת ישראל בגילוי איומים מתקדמים, ותשמור על היתרון הצבאי האיכותי הישראלי".

תגיות:משרד הביטחוןחיל האווירצה"לטל שמיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה