טורים אישיים - כללי

"יש אויב ויש אוהב - יהי רצון שנדע להבדיל": סיון רהב מאיר על הפיגוע הרצחני בבאר שבע

סיון רהב מאיר על הקשר בין פרשת השבוע לפיגוע המחריד בבירת הנגב. על החשיבות שבהבדלה

זירת הפיגוע: פלאש 90)זירת הפיגוע: פלאש 90)
אא

בתמונת הפרופיל של דוריס יחבס, אמא לשלושה שנרצחה אתמול בפיגוע בבאר שבע, רואים אותה לצד בעלה, עם כיתוב שהיא הוסיפה: "עם ישראל חי".

הרב משה קרביצקי, אב לארבעה, ניהל במסירות את בית התמחוי של חב"ד בעיר. הוא רכב על אופניו כשהמחבל רצח אותו. אנו מתפללים כל הזמן לשלומם של שליחי חב"ד באוקראינה, והנה שליח בבאר שבע, כאן בארץ ישראל, נרצח באמצע היום.

לורה יצחק, אמא לשלוש בנות, בדיוק סיימה את יום העבודה והייתה אמורה לפגוש את בעלה לסידורים. לורה היא אחות של שוטר מתחנת באר שבע שהוזעק לטפל בפיגוע, והבין בדרך לזירה מה אירע לאחותו.

גם הנרצח הרביעי, מנחם יחזקאל בן ה-67 מבאר שבע, שפרטיו הותרו לפרסום מאוחר אמש, היה עולם מלא.

תחילה חשבתי שהקשר הכי ברור בין הפיגוע הנורא לבין פרשת השבוע, הוא כמובן הפטירה של שני בניו של אהרון הכהן. אחרי שהם נפטרים בפרשה, התורה מספרת על עצב ואבל כללי: ״וַאֲחֵיכֶם כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל יִבְכּוּ אֶת הַשְּׂרֵפָה אֲשֶׁר שָׂרַף ה׳״.

אבל מיד אחר כך, הפרשה ממשיכה לעיקרון שהוא אולי חשוב ורלוונטי יותר, מול כל מה שהתרחש אתמול בבירת הדרום: לא רק הפיגוע הרצחני, אלא גם העובדה שהמחבל, אזרח ישראלי, עבד כמורה ביישוב בדרום, היה איש דאע"ש וכבר ישב בעבר בכלא ושוחרר לחופשי, או היחס המשטרתי כלפי האזרח הגיבור שניטרל את המחבל והציל חיים.

הפרשה נותנת לנו הוראות ברורות ומצוות מדויקות, להבדיל בין הטוב ובין הרע בעולם: ״וּלֲהַבְדִּיל בֵּין הַקֹּדֶשׁ וּבֵין הַחוֹל וּבֵין הַטָּמֵא וּבֵין הַטָּהוֹר״. בפסוקים רבים שמתארים את דיני הכשרות, מה אוכלים ומה לא אוכלים, התורה משתמשת במושגים שליליים ומסבירה שיש טמא, משוקץ, נבלה, פסול, ולעומת זאת יש כשר וטוב ונכון וטהור. לא רק בצלחת שלנו, אלא בעולם בכלל. יש אויב ויש אוהב, יש שקר ויש אמת. החשיבות שבהבדלה חוזרת שוב, גם בפסוק האחרון בפרשה: ״לְהַבְדִּיל בֵּין הַטָּמֵא וּבֵין הַטָּהֹר״.

יהי רצון שנדע להבדיל.

לזכרם.

(פורסם בפייסבוק של סיון רהב מאיר)

תגיות:סיון רהב מאירבאר שבעפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה