חדשות בארץ

הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה מהנרצחים בפיגוע בבאר שבע

לורה יצחק, הרב משה קרביצקי ודוריס יחבס הם שלושה מארבעת האזרחים שנרצחו בפיגוע בבאר שבע. אחיינה של יחבס, פראמדיק מד"א שהוקפץ לזירת הפיגוע, זיהה את דודתו תוך כדי הטיפול בה: "הייתי מזועזע, אבל הייתי חייב להמשיך ולתפקד"

  • י"ט אדר ב' התשפ"ב
זירת הפיגוע (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 22:35)
הותרו לפרסום שמותיהם של שלושה מהנרצחים בפיגוע היום (שלישי) בבאר שבע: לורה יצחק, בת 43 מבאר שבע; הרב משה קרביצקי, שליח חב"ד בעיר; ודוריס יחבס, בת 49 מהמושב גילת. הי"ד.

יחבס הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים, הורים, אחים ואחיות. הלווייתה תתקיים מחר בבית העלמין ביישובה. הרב קרביצקי ניהל את בית הכנסת בשכונת נחל בקע בבאר שבע, וכן ניהל בית תמחוי בשכונה מטעם עמותת "כולל חב"ד". הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. 

הרב שניאור זלמן גורליק, השליח הראשי של חב"ד בבאר שבע, ספד לרב קרביצקי: "הוא היה מסור מאוד לשליחותו. השקיע עם בני משפחתו, ייבדלו לחיים טובים ארוכים, את הכל, למען הקהילה בשכונת נחל בקע. דאג להם גם בגשמיות וגם ברוחניות. לתושבים כולם זכור החיוך הרחב והנתינה הגדולה. אנחנו בהלם וכואבים עד מאוד את הבשורה המרה".

פראמדיק מד"א ישראל אוזן, אחיינה של יחבס, הוזנק לזירת הפיגוע במסגרת תפקידו כדי לטפל בנפגעים: "הגעתי מהראשונים לזירה וניגשתי לטפל בפצועה שהייתה מחוסרת הכרה. תוך כדי הטיפול אני מזהה שהיא דודתי, אחות של אימי. היא הייתה ללא סימני חיים, ונאלצנו לקבוע את מותה. הייתי מזועזע אבל הייתי חייב להמשיך ולתפקד ולטפל בדודי שהיה במקום".

יצחק הותירה אחריה שלושה ילדים. אחיה, שוטר מתחנת באר שבע, הוזעק לזירת הפיגוע וגילה בה את אחותו. מהמשטרה נמסר, כי המפכ"ל קובי שבתאי שוחח עמו בטלפון וחיזק את ידיו.

בפיגוע הדריסה והדקירה נרצחו ארבעה בני אדם ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני עד קשה. המחבל מחמוד אבו אל-קיעאן, בן 34 מהיישוב הבדואי חורה, החל את מסע הרצח בתחנת דלק בבאר שבע, ודקר את אחת העובדות במקום. בהמשך הוא דרס ברכבו רוכב אופניים במרכז מסחרי סמוך, יצא מהרכב והמשיך לדקור עוברים ושבים. הוא נוטרל על ידי אזרחים נושאי נשק.

המחבל, לשעבר מורה בבית ספר תיכון ביישובו, הביע בעבר תמיכה בארגון דאע"ש ותכנן לצאת לסוריה כדי להצטרף לשורות ארגון הטרור. הוא נעצר ב-2015, ונידון לחמש שנות מאסר אותן סיים לרצות ב-2019.

תגיות:באר שבעפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה