חדשות בארץ

המשטרה החרימה את נשקו של האזרח שנטרל את המחבל בבאר שבע

נשקו של האזרח, שהגיע למסור עדות בתחנת המשטרה, נלקח ממנו לצורך ביצוע בדיקה בליסטית. משסירב לעזוב את תחנת המשטרה ללא כלי הנשק, איים עליו אחד השוטרים. עו"ד עדי קידר מארגון חוננו: "יחס מחפיר"

  • י"ט אדר ב' התשפ"ב
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 22:01)

נשקו של האזרח, שנטרל היום (שלישי) את המחבל שביצע את הפיגוע בבאר שבע, נלקח ממנו על ידי המשטרה, והיא מסרבת להחזיר לו אותו. כך נמסר הערב (שלישי) מארגון חוננו, המסייע לאזרח.

בפיגוע הדריסה והדקירה המשולב, שבוצע על ידי תושב היישוב הבדואי חורה שבנגב, נרצחו ארבעה אנשים. האזרח שחיסל את המחבל הגיע לתחנת המשטרה כדי למסור עדות על הפיגוע, וכאמור נשקו נלקח ממנו ולא הוחזר. משסירב לעזוב את התחנה ללא כלי הנשק, איים עליו אחד השוטרים במעצר.

(קרדיט: ארגון חוננו)

עורך הדין עדי קידר מארגון חוננו דרש מהמשטרה להשיב לאזרח את כלי הנשק: "‏המשטרה מסרבת להחזיר ליורה אשר נטרל את המחבל את נשקו האישי, חרף דרישתו והחשש שלו לאור העובדה שתמונתו מתנוססת בכל מקום, ואף מקום מגוריו פורסם".

"המשטרה התנהלה באופן לא מכבד, בכך שהפטירה אותו בכך שהוא יכול לשכור חברת אבטחה פרטית", הוסיף קידר. "היחס המחפיר שהוא זכה לו רק מחזק את הקושי מחוסר ההרתעה שהמשטרה מייצרת. הדברים חמורים, ואנו דורשים את החזרת הנשק עוד הלילה".

מנגד, במשטרה טענו כי "כלי הנשק שבוצע בהם שימוש כנגד המפגע היום באירוע הטראגי נלקחו כחלק מפעולות חקירה מקובלות שבסיומן יוחזרו לבעליהם. מדובר בנוהל שגרתי בחקירה מהסוג הזה. האזרחים שנטרלו את המחבל פעלו בתושייה רבה בשטח ומנעו פיגוע קשה יותר".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות על החרמת נשקו של האזרח: "התנהלות המשטרה מול הגיבור שחיסל את המחבל וסיים את מסע ההרג שלו היא בלתי נסבלת ובלתי מתקבלת על הדעת, ופוגעת בביטחון אזרחי ישראל. אני קורא למפכ"ל להתערב באופן מיידי ולשים סוף לסאגה".

"לא יזיק אם תפעילו מדי פעם קצת שכל ישיר", הוסיף סמוטריץ' בפנותו למשטרה. "רוצים את האקדח ל'בדיקה בליסטית שגרתית'? טפשי אבל נניח. קחו את הגיבור שחיסל את המחבל הביתה בניידת, ותשאירו את הניידת לאבטח אותו ליד הבית שלו עד שהאקדח יחזור מהבדיקה. מה כל כך מסובך להיות אנושיים ושירותיים?!".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס תקף: "אזרח מנטרל מחבל צמא דם, מי יודע כמה חיים הציל, ומחרימים את נשקו. מישהו איבד פה את השכל".

שרת הפנים איילת שקד כתבה: "אכן במשטרת ישראל יש נוהל שכל נשק שיורה עובר בדיקה בליסטית. במקרה הזה צריך לחרוג מהנוהל, להפעיל שכל ישר ולאפשר לגיבור שירה במחבל לחזור הביתה עם נשקו".

בעקבות הביקורת הציבורית, שבו במשטרה והבהירו: "במשטרת ישראל משבחים את המענה האזרחי לעצירת המפגע בפיגוע הקשה שאירע היום בעיר באר שבע. על פי הוראת החוק כלי הנשק נלקחו כמקובל לביצוע בדיקות בליסטיות, שהינן חלק בלתי נפרד מחקירת האירוע. על מנת למנוע את עוגמת הנפש של האזרחים שפעלו באומץ ובנחישות, הבדיקות הנדרשות יבוצעו עוד הלילה ובסיומן כלי הנשק יוחזרו לבעליהם".

תגיות:משטרת ישראלבאר שבעפיגועארגון חוננו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה