חדשות בארץ

נתניהו על הפיגוע בבאר שבע: "בנט ולפיד חייבים לדאוג לתפיסת המחבלים"

הפיגוע הרצחני, בו קיפחו ארבעה אנשים את חייהם, מעורר גל של תגובות במערכת הפוליטית - מראש הממשלה נפתלי בנט ועד חברי הכנסת של האופוזיציה, שמבקרים את התנהלות הממשלה

  • י"ט אדר ב' התשפ"ב
נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הפיגוע הרצחני היום (שלישי) בבאר שבע מחולל סערה במערכת הפוליטית. כזכור, בפיגוע הדקירה והדריסה המשולב, שבוצע על ידי תושב היישוב הבדואי חורה שבנגב, נרצחו ארבעה אנשים ונפצעו שניים נוספים.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה בבאר שבע, ומתפלל לשלום הפצועים. קיימתי כעת הערכת מצב והתייעצות עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל המשטרה בעקבות הפיגוע. האזרחים שירו במחבל הפגינו תושייה ואומץ לב ומנעו קורבנות נוספים. כוחות הביטחון נמצאים בדריכות מרבית. נפעל ביד קשה נגד מבצעי טרור. נרדוף ונשיג גם את סייעניהם".

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, הגיב: "הפיגוע הרצחני והמזעזע בבאר שבע מחייב פעולה מיידית לתפיסת כל מי שאחראים לו ולמיצוי כל חומרת הדין איתם. אני מבקש להשתתף בצער משפחות הנרצחים ומתפלל לשלום הפצועים. בנט ולפיד חייבים להתעלם מכל שיקול פוליטי ולדאוג מייד לתפיסת המחבלים ולהשבת הביטחון לתושבי באר שבע והדרום".

שר החוץ יאיר לפיד כתב: "שולח תנחומים למשפחות שיקיריהן נרצחו בפיגוע המזעזע בבאר שבע. מאחל רפואה שלמה לפצועים. כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע צריך לדעת שמדינת ישראל תשים עליו את ידה ותמצה עמו את הדין".

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס גם הוא לפיגוע: "הלב נקרע וכואב כשנפשות תמימות משלמות את מחיר הדמים של האיבה והשנאה. הטרור לא יכריע אותנו ולא יערער את זכותנו להתקיים בארצנו. יחד עם העם בישראל אני שולח תנחומים למשפחות האבלות. אני סמוך ובטוח כי גורמי הביטחון יפעלו באופן נחוש וכי האחראים יתנו את הדין".

באופוזיציה תקפו את התנהלות הממשלה. יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב: "ההקצנה הלאומנית בקרב ערביי ישראל היא פצצה מתקתקת. צריך להכיר בה, לקרוא לה בשמה, ולגדוע אותה באפס סובלנות. בלי 'שני צדדים', בלי 'הצדקות קיפוח' ובלי שאר דברי הבל. זה מתחיל במנהיגות, עובר דרך שירותי הביטחון והפרקליטות ועד בתי המשפט. יד קשה, אפס גילויי הבנה ואפס סובלנות. תנחומים מעומק הלב למשפחות הנרצחות ואיחולי החלמה לפצועים. ‏הוקרה גדולה לאזרח האמיץ שחתר למגע, חיסל את המחבל והפסיק את מסע ההרג שלו".

גם ח"כ מירי רגב (הליכוד) התייחסה לפיגוע: "לבי עם משפחותיהן של הנרצחים בפיגוע הדקירה המזעזע בבאר שבע. מאחלת החלמה מהירה לפצועים. פיגוע רצחני שמוכיח את רפיסות הממשלה הזאת ואובדן המשילות בנגב. יהי זכרם ברוך".

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) תקף: "הפיגוע היום הינו תוצאת אוזלת ידה של הממשלה הרופסת בטיפול בטרור. טפטופי ירי, פיגועי בקת"בים ואבנים הם אירועי טרור שבשגרה ושלצערנו ישראל מכילה. ‏תנחומיי למשפחות שאיבדו את יקיריהם וברכת רפואה שלמה לפצועים. יהי רצון שהקב"ה יאמר די לצרותינו ומכאובינו, וישלח את משיח צדקנו במהרה אמן".

תגיות:באר שבעפיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה