חדשות בארץ

ארבעה נרצחים בפיגוע דריסה ודקירה בבאר שבע, המחבל נוטרל

המחבל, תושב היישוב הבדואי חורה שבנגב, דקר עובדת בתחנת דלק. לאחר מכן דרס רוכב אופניים, יצא מהרכב והחל לדקור בסכין אנשים מסביב. הוא נורה למוות על ידי אזרח נושא נשק

  • י"ט אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 17:59)

ארבעה בני אדם נרצחו ושניים נפצעו באורח בינוני בפיגוע משולב של דריסה ודקירה שהתרחש היום (שלישי) בבאר שבע. הפיגוע התרחש בשתי זירות, סמוך למתחם BIG בעיר.

המחבל החל את מסע הרצח בתחנת דלק, ודקר את אחת העובדות במקום. בהמשך הוא דרס ברכבו רוכב אופניים במרכז מסחרי סמוך. לאחר מכן הוא יצא מהרכב, החל להשתולל ולתקוף בסכין אנשים מסביב. הוא נורה למוות על ידי אזרח נושא נשק. מדובר בתושב היישוב הבדואי חורה, בן 34, לשעבר מורה בבית ספר תיכון ביישובו שהביע תמיכה בארגון דאע"ש ותכנן לצאת לסוריה כדי להצטרף לשורות ארגון הטרור. הוא נעצר ב-2015, ונידון לחמש שנות מאסר.

בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה נפתלי בנט מקבל בשעה זו עדכון ומקיים התייעצות עם השר לביטחון פנים עמר בר-לב ועם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי.

ממד"א נמסר כי "מדובר בשתי זירות. מתחנת דלק ברחוב דרך חברון, חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לאישה כבת 35 שפונתה לבית החולים סורוקה במצב אנוש כשהיא סובלת מפצעי דקירה. במרכז המסחרי ברחוב יצחק נפחא, פראמדיקים של מד"א קבעו את מותה של אישה כבת 40 לאחר פעולות החייאה ופינו לבית החולים סורוקה שלושה פצועים מדקירות, בהם גבר כבן 60 במצב אנוש ו-2 נשים כבנות 40 במצב בינוני".

חובש בכיר במד"א, רונן גריזק, שטיפל בפצועים במרכז המסחרי סיפר: "מיד כשקיבלנו את הדיווח במוקד מד"א על הפצועים מפיגוע הדקירה במרכז המסחרי, יצאנו למקום בכוחות גדולים. בתוך אחת מהחנויות במתחם שכבה אישה כבת 40 מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בגופה. ביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות, אבל הפציעה הייתה קריטית ובסופן נאלצנו לקבוע את מותה. גבר כבן 60 ששכב על הכביש בכניסה למתחם המסחרי סבל גם הוא מפצעי דקירה, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, ופונה בניידת טיפול נמרץ לבית חולים כשמצבו קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. שתי נשים כבנות 40 שסבלו גם כן מפצעי דקירה היו בהכרה מלאה, הן טופלו במקום על ידי הפראמדיקים של מד"א ופונו לבית חולים תוך כדי טיפול רפואי כשמצבן בינוני ויציב".

בתנועת רגבים אמרו בתגובה לפיגוע, כי "שוב אובדן המשילות בנגב עולה לנו במחיר דמים כבד. התרענו וזעקנו כי אובדן המשילות בנגב יוביל להקצנה לאומנית במגזר הבדואי, ובסופו של דבר לפגיעה בחיי אדם כפי שראינו היום ברחובות באר שבע". 

"כשממשלת ישראל מפחדת לדבר על אכיפת החוק בשעה שהיא מאשרת תוכנית חומש למגזר הבדואי בעלות של מיליארדים, את התוצאות משלמים תושבי הנגב. הבעיה היא לא חוסר תקציבים, אלא חוסר אכיפה. בנגב הוקמה לה מדינת בדואיסטן, והגיע הזמן שמדינת ישראל תשיב לידיה את הנגב".

מארגון "עד כאן" נמסר: "יצירת אזורים ללא חוק בחברה הערבית בחסות ממשלת עבאס מתחילה להשפיע על כל אזרח בישראל. רשויות האכיפה חייבות להתעשת ולפרק מנשקם את המיליציות החמושות וקיני הטרור הצומחים בנגב עוד לפני ההתפרצות הלאומנית שצפויה להיות ברמאדן הקרוב. אסור שדם תושבי הנגב יהיה הפקר".

תגיות:באר שבעפיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה