חדשות בארץ

"תעודת כבוד לחרדים": מנכ"ל משרד הבט"פ על הלווית הגר"ח קנייבסקי

תומר לוטן, מנכ"ל המשרד לבטחון פנים, התייחס ללוויה של שר התורה זצוק"ל שעברה בחסדי שמיים ללא תקלות: "ראינו שאפשר לשמור על החיים וגם לכבד את אורח החיים"

  • י"ח אדר ב' התשפ"ב
הלוויית הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הלוויית הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

“אנחנו מאוד מרוצים מהאופן שבו האירוע הסתיים", אמר היום (שני) מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, תומר לוטן, בהתייחסו ללוויית הענק של הגאון הרב חיים קנייבסקי זצוק"ל אתמול בבני ברק.

בריאיון לרדיו "קול ברמה", אמר לוטן: "כשמסתכלים על זה ממבט על, מאות אלפי אנשים, חצי מיליון, מיליון - לא משנה כמה סופרים - זרמו מכל רחבי הארץ לתוך בני ברק, לאירוע שהוא צפוף וקשה ומורכב, ובסופו של דבר כולם התפזרו הביתה ללא נפגעים, בבטחה ומגיעים בצורה חלקה".

לוטן שיתף, כי בהיערכויות המשטרה החשש היה בעיקר מאירועי דוחק ומהצורך לפנות אנשים שיימחצו מתוך רחוב צפוף ודחוק – בדומה לאירועים במירון. כמו כן נערכו במשטרה גם למקרים של מרפסות קורסות או גדרות שייפלו.

מסיבות אלה, הודה לוטן, הוקל להם מאוד כאשר האירוע הסתיים בשלום: "אני חושב שהאירוע הזה הוא תעודת כבוד לציבור החרדי, גם למשטרת ישראל וגם לממשלת ישראל. ראינו שאפשר לקיים בישראל אירועי ענק בסגנון הזה, להתכונן מראש גם כשהם קורים מהרגע להרגע, לשמור על החיים וגם לכבד את אורח החיים של ציבור גדול בישראל".

לוטן הוסיף, כי הוא רואה באירוע נקודת ציון חיובית שעשויה להשפיע לטובה על עתיד היחסים בין הציבור החרדי לבין משטרת ישראל: "מעבר לאירוע הנקודתי של אתמול, קרה בעיניי משהו טוב במערכת היחסים שבין המשטרה לציבור החרדי, הרי עברנו כמה אירועים לא פשוטים בכלל - הקורונה, מירון ואירועים אחרים".

"אני חושב שהאירוע אתמול היה הפגנה של בגרות מצד הציבור החרדי ומנהיגיו, וגם בקרב משטרת ישראל שניהלה את הדברים בהידברות יותר טובה ופחות בנוקשות", סיכם מנכ"ל המשרד לביטחון פנים.

תגיות:הלוויהמשטרת ישראלהרב חיים קנייבסקיתומר לוטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה