סיפורים אישיים

הרב בצרי בחשיפה מרגשת: "אין ספק שזכות הצדיק היא שהחזירה את בתי לחיים"

המקובל הרב יצחק בצרי ריגש לאחרונה את קהל שומעיו כאשר חשף את סיפורה של בתו - שחזרה לחיים אחרי שעברה תאונת דרכים קשה ונפצעה באורח אנוש. בזכות איזה תנא חזרה לחיים?

אא

המקובל הרב יצחק בצרי ריגש לאחרונה את קהל שומעיו כאשר חשף את סיפורה של בתו - שחזרה לחיים אחרי שעברה תאונת דרכים קשה ונפצעה באורח אנוש.

את נס ישועתה קושר הרב בצרי לזכותו של הצדיק התנא ר' יוסי דפקיעין - שאף לו אירע נס גדול בחיי חיותו. 

סיפור הנס עם ר' יוסי דפקיעין מובא בספר הזהר הקדוש בפרשת בלק. בקצרה נספר כי היה זה בימי רבי אלעזר, בנו של רבי שמעון בר יוחאי זיע"א. ר' אלעזר הלך עם חבריו בדרך, כשפתאום ראו לפניהם עורב שעומד וקורא בקול גדול. רבי אלעזר מיד הבין שהעורב מבשר להם בשורות רעות, והבין כי הצדיק הגדול ר' יוסי מפקיעין - נפטר. 

אמר לחבריו 'בואו ונלך לחלוק לו כבוד אחרון, כי אין מי שיטפל בנפטר'. כשהגיעו לעיירה שלו, והתקרבו לביתו - בנו של ר' יוסי לא נתן לחכמים להתקרב אל אביו. הוא רק בכה בכי גדול עד שכל הנוכחים במקום הצטערו ובכו ביחד איתו. לפתע זעק הילד ואמר להקדוש ברוך הוא כתוב בתורה ''כי יקרא קן צפור לפניך בדרך בכל עץ או על הארץ, אפרוחים או ביצים, והאם רובצת על האפרוחים או על הביצים, לא תקח האם על הבנים. שלח תשלח את האם. ואת הבנים תיקח לך''.

הילד בכה וצעק בבכי נורא, ואמר: "ריבונו של עולם. תקיים דבר זה שכתוב בתורה, שני בנים, מאבי ומאימי. אני ואחותי הקטנה ממני, היה לך לקחת אותנו, ולקיים הדבר שבתורה, שכתוב שלח תשלח את האם, ואת הבנים תיקח לך. ואם תאמר כתוב אם ולא אב, כבר אמא נפטרה לפני כמה שנים, ואבא טיפל בנו כמו אבא ואמא, היכן הדין תורה?

ורבי אלעזר והחכמים שומעים את דברי הילד ובוכים מרה ביחד איתו. אמר רבי אלעזר "שמים לרום וארץ לעומק, ולב מלכים אין חקר", ותוך כדי כך שאמר את הפסוק הזה - ירד עמוד אש מן השמיים, ועמד ביניהם לבין הנפטר. אמר רבי אלעזר: "או שרוצה הקדוש ברוך הוא לעשות נס להחיות אותו, או שלא רוצה שיעסוק בו אדם אחר, אבל את הדיבורים והדמעות הללו של ילד זה איני יכול לסבול מכאב עצום".

רצו החכמים לצאת אך ראו פתאום שעמוד האש מסתלק, וכשהסתכלו על ר' יוסי - ראוהו שפוקח את עיניו וקם לתחייה. 

באותה שעה לקחו החכמים את הילד ונישקו אותו ובכו שוב, אך הפעם דמעות של שמחה היו הן. היות שנרדם כשהוא דבוק 'פה לפה' על אביו, לקחוהו והעבירוהו בזהירות לחדר אחר, וחיכו עד שיתעורר - כדי להגיד לו שאביו קם לתחייה. 

ולרבי יוסי אמרו החכמים בהתרגשות: "אשרינו שזכינו לראות תחיית המתים בעינינו. ברוך השם ששמע את הזעקות והבכיות הנוראות של בנך, והקים אותו לתחייה".

וכששמע זאת ר' יוסי, אמר להם לחכמים כי בשעה שבנו זעק זעקות שבר ובכה בכי תמרורים - "היה רעש גדול בשמיים, וכל הנשמות מישיבה של מעלה עמדו וביקשו רחמים עליי שלא אחטא עוד באותו הזמן, והקב"ה התמלא רחמים עליי, והוסיף לי עוד 22 שנות חיים". 

 

***

וכעת לסיפור שסיפר הרב בצרי הי"ו, על בתו שנפצעה באורח אנוש בתאונת דרכים, לפני 15 שנה. "בתי הייתה בתרדמת אחרי פגיעת ראש קשה, והייתי שבור ורצוץ. הרופאים היו נואשים. אבל זכרתי אתה הסיפור הזה מהזהר הקדוש, ותמיד חזרתי על זה - להתחזק באמונה ולהמשיך להתפלל בכל הכוח".

וכך עשה. במשך חודשים על גבי חודשים קרא ולמד את הסיפור הזה מהזהר הקדוש,  והזכיר את זכותו של ר' יוסי מפקיעין - עד שהבלתי יאומן קרה, ובתו חזרה לחיים. "אין ספק שזכות הצדיק היא שהחזירה את ביתי לחיים, שהקדוש ברוך הוא ישמור אותה הלאה שיהיה לה חיים טובים וארוכים אמן".

הרב בצרי חתם את שיעורו בהבטחה, כי כל מי שיתמיד בלימוד, יקרא את הסיפור הזה ויתחזק מזה באמונתו - יראה ניסים "למעלה מדרך הטבע", כדבריו.

תגיות:סיפורבתהרב יצחק בצרינסתאונת דרכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה