חדשות בעולם

האו"ם: 10 מיליון אוקראינים נעקרו מבתיהם. אוקראינה: אלפים נשלחים לעבודות כפיה ברוסיה

10 מיליון איש נאלצו להימלט מבתיהם – כך עדכן פיליפו גרנדי, הנציב העליון של האו"ם לפליטים

  • י"ח אדר ב' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

10 מיליון אזרחים אוקראינים נאלצו לעזוב את בתיהם מאז פרוץ המלחמה ולהפוך לפליטים - בתוך ארצם או מחוצה לה - ומצבם בכי רע – כך אמר אתמול (ראשון) פיליפו גרנדי, הנציב העליון של האו"ם לפליטים. לדבריו, רוסיה גרמה ל-10 מיליון פליטים אוקראינים נמלטו עד כה מבתיהם, והאחריות מוטלת על כתפיה. "בין האחריות של מי שמנהל מלחמה, בכל מקום בעולם, הוא הסבל שנגרם לאזרחים שנאלצים לברוח מבתיהם". אמר.

האו"ם מדווח כי כמעט 3.4 מיליון פליטים עזבו את אוקראינה מאז החלה המלחמה ב-24 בפברואר. יותר מ-2 מיליון מהם נקלטו על ידי פולין השכנה, קרוב ל-530,000 על ידי רומניה, ומעל 362,000 על ידי מולדובה. נוסף להם, כ-6.5 מיליון אזרחים עקורים מביתם במדינה ומתגוררים במקומות אחרים ברחבי אוקראינה. השאר נותרו פליטים בתוך ארצם, והם נודדים ומחפשים מקום מסתור מפני ההפגזות התכופות.

ביממה האחרונה טוענת אוקראינה כי אלפי תושבים גורשו ממריופול, וכי הם מועברים לאזורים נידחים ברוסיה. הם נדרשים לחתום על מסמכים ולהתחייב שהם יישארו באזורים הנידחים במשך שנתיים או שלוש שנים, ויעבדו בכפייה.

בהודעה של עיריית מריופול נמסר כי "הכובשים מכריחים אנשים לעזוב את אוקראינה לרוסיה. בשבוע האחרון כמה אלפי תושבים ממריופול נלקחו לשטחה של רוסיה". האוקראינים טוענים שתושבי מריופול שגורשו מארצם נלקחו בין השאר ממקלטים בעיר, שבהם הסתתרו מההפצצות.

שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, התייחסה לדיווחים לפיהם אלפי תושבי מריופול גורשו לרוסיה. "אם הדברים נכונים, הם מטרידים ובלתי מתקבלים על הדעת", אמרה לרשת CNN. "רק שמעתי את זה. אני לא יכולה לאשר את זה, אבל אני יכולה לומר שזה מטריד. זה בלתי מתקבל על הדעת שרוסיה תאלץ אזרחים אוקראינים להיכנס לרוסיה ולהכניס אותם למה שיהיו בעצם מחנות ריכוז של אסירים", הוסיפה.

לודמילה דניסובה, נציבת זכויות האדם בפרלמנט האוקראיני, אמרה שהכוחות הרוסיים גירשו ממריופול בימים האחרונים אלפי תושבים - בעיקר נשים וילדים. סגן ראש העיר אמר אתמול שמספרם של הפליטים שנלקחו לרוסיה בניגוד לרצונם הוא בין 4,000 ל-5,000. לדברי דניסובה, הפליטים נלקחו ל"מחנות סינון", ומשם חלק המשיכו לעיר טאגאנרוג במחוז רוסטוב על הדון - שנמצאת 112 ק"מ ממזרח למריופול.

תגיות:רוסיהאוקראינהפליטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה