חדשות יהדות

מצמרר: "הוא יכול היה להיות מלך, אבל ההון האמיתי שלו היה לעבוד את השם בצנעה"

"למה מיליון אנשים, שהם תשיעית מאוכלוסיית מדינת ישראל, מגיעים לחלוק לו כבוד אחרון? "הוא יכול היה להיות מלך ולגור בארמון אבל ההון האמיתי שלו היה לעבוד את השם בצנעה. הרב חיים תמיד איחד ולא פילג, זאת הסיבה שבהלוויה שלו אפשר לראות אנשים מכל העדות והמגזרים"

בתמונה: הרה"ג יצחק זילברשטיין בוכה ומספיד בתמונה: הרה"ג יצחק זילברשטיין בוכה ומספיד
אא

דמעות רבות ניגרו בים התורה מאז היוודע דבר פטירתו של שר התורה, מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל. אחד הפוסטים המרגשים ביותר שנתקלנו בהם ברשתות החברתיות הוא זה של אליסף עזרא (באנגלית: Elyasaf Ezra) שהסביר מדוע קיבל הרב את התואר הנכבד הזה. 

"שר התורה. זה התואר שקיבל גדול הדור, הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל. כדי להבין את התואר הזה צריך להפסיק לדבר על כמה, ולדבר על למה.

למה מיליון אנשים, שהם תשיעית מאוכלוסיית מדינת ישראל, מגיעים לחלוק לו כבוד אחרון?

הוא הבן הבכור של הרב יעקב ישראל קנייבסקי זצ"ל, הסטייפלר, מגדולי הדור הקודם. הוא האחיין של החזון איש, ממעצבי דרכה של היהדות החרדית בארץ ישראל. הוא החתן של הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל, מנהיג הציבור הליטאי לשעבר. אשתו הייתה הרבנית בת שבע ע"ה, שהייתה ידועה כאשת חסד גדולה.

ועדיין, למה מיליון אנשים מגיעים לחלוק כבוד אחרון למרן שר התורה? ולמה בכלל שר התורה? התורה הרי היא של כולם, לא רק שלו.

הוא לא גדול הדור הראשון שנפטר, אך באף הלוויה לא היו מיליון אנשים, הסיבה לכך היא שהרב חיים אהב את הבורא ואת הבריות באותה מידה".

ממשיך עזרא ומתאר את השגרה המדהימה של מרן שר התורה, שדלת ביתו הייתה פתוחה לכל מי שרצה להתברך או להיעזר בעצתו. "השגרה שלו הייתה ללמוד תורה ולברך אנשים, הברכה המפורסמת שלו הייתה בו"ה (ברכה והצלחה). ביתו של הרב היה מוקד עלייה לרגל והבית הכי צנוע ברחוב. הקירות חלולים מסדקים והבית מלא באור גדול ולא מהפלורסנטים, אלא מהקדושה של הרב, שהחדר שלו מלא בספרי תורה והוא בעצמו, ספר תורה מהלך.

"הוא יכול היה להיות מלך ולגור בארמון אבל ההון האמיתי שלו היה לעבוד את השם בצנעה. הרב חיים תמיד איחד ולא פילג, זאת הסיבה שבהלוויה שלו אפשר לראות אנשים מכל העדות והמגזרים. מרן שר התורה היה המנהיג הבלתי מעורער של המגזר החרדי, הוא היה דומיננטי בשקט שלו. כל מה שהוא אומר, עושים. כל מה שהוא אומר לא, לא עושים. המילה שלו הייתה קודש קודשים למאות אלפי אנשים.

"הוא לא הרבה במילים, הוא לא היה נואם בטקסים, הוא מעולם לא היה ראש ישיבה והוא אף פעם לא רצה להיות מנהיג, המנהיגות נדבקה אליו, בדיוק כמו שהקדושה נדבקה אליו. את תואר שר התורה הוא קיבל בשנים האחרונות, רק מתוך הבנה שאישיות כמוהו חייבת תואר ושר התורה זה התואר המושלם בשבילו כי אם התורה הייתה תיק בממשלה - הוא היה השר שלה. לכתו של הגר"ח קנייבסקי היא אבידה גדולה לעם ישראל. הוא אחד השרידים האחרונים של התורה היפה, של היהדות היפה, של ארץ ישראל היפה. כל החיים הוא עבד רק בעבודה אחת, עבודת השם, וזאת עבודה שהשכר עליה לא בא לידי ביטוי בעובר ושב, אלא בנשמה.

"בזמן שרוב האנשים חיים בעולם גשמי, הוא חי בעולם רוחני, לא עניין אותו לקנות את הבית הבא או את הרכב הבא, כל מה שעניין אותו זה לסיים עוד דף גמרא. הוא היה העשיר באדם בזכות הידע, בזכות הנתינה, בזכות האהבה שלו לבורא ולבריות, בזכות הנשמה העשירה בתורה ובמצוות שלו. ועל זה יעידו לפחות, מיליון אנשים", הוא מסכם.

תגיות:הרב חיים קנייסבקישר התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה