חדשות בארץ

האב השכול לקראת ההלוויה ההיסטורית: "להיזהר מאסון מירון 2"

הרב אביגדור חיות, ששכל באסון מירון את בנו הבכור ידידיה ז"ל ואת תלמידו מוישי לוי ז"ל, קורא למלווים להיזהר מאסון דחק

  • י"ז אדר ב' התשפ"ב
אא

הרב אביגדור חיות, ששכל באסון מירון את בנו הבכור ידידיה ז"ל, קורא לציבור המלווים להימנע מדחיפות ודחיקות.

בשל העומס החריג הצפוי ברחובות בני ברק בעת הלוויה, אומר האב השכול: "כולם מזועזעים מפטירתו של גדול הדור הרב חיים קנייבסקי. אין לנו דרך להביע ולהכיל את הכאב העצום הזה. כולנו נגיע, נשתתף, ניטול חלק במסע ההלוויה.

"בתור אבא של ידידיה הבכור שלי ז"ל, והרב של תלמידי מוישי לוי ז"ל, אני מבקש ממכם דבר אחד: בואו ניקח צעד אחד אחורה. בואו לא נחזור על מראות מזעזעים כמו שראינו במירון ובמקומות אחרים.

"צעד אחד אחורה - זה גם נקרא להשתתף", מתחנן האב השכול ומזהיר מפני אסון מירון 2, חלילה. "ניתן לכל אחד את המרווח שלו. בלי דחיפות. לתת לשני קצת לזוז, קצת לנשום. ובע"ה נסיים את מסע ההלוויה בשלום, ושרק נתבשר בשורות טובות".

הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה וגיסו של הרב קנייבסקי זצ"ל, קרא אף הוא לציבור המלווים להיזהר מפני הדוחק: "באנו לבקש לא להדחק למקום הארון, כי כל מי שמלווה או מהלך עם הציבור הוא חלק מהלוויה. שר התורה ע”ה הזהיר מאוד על מצוות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. ולא יתכן שבהלוייה שלו ידחקו אנשים ויבואו ח”ו לידי סכנה.

"ואנו מבקשים מההורים היקרים שישמרו על ילדיהם זרע קודש שלא ידחקו ושלא יבואו לידי סכנה והשי”ת ירחם עלינו וינחם את עם ישראל. ונשמת שר התורה ת.נ.צ.ב.ה. ונזכה כולנו לראות בנחמת ציון וירושלים".

חברי בד"ץ 'שארית ישראל, הרב שבח צבי רוזנבלט והרב צבי וובר הודיעו אמש (מוצ"ש) על 'ביטול מלאכה' בכל החנויות ברחבי העיר בני ברק ממחר בשעות הבוקר ועד לסיום שעת הלוויה. ישיבות רבות, מהציבור הליטאי, הספרדי והחסידי יצאו להשתתף ולחלוק כבוד אחרון לגדול הדור זצ"ל.

מוקדם יותר ביקש ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין כי כל ילדי בני ברק החל מגיל תשע יטלו חלק במעמד ההלוויה ההיסטורית.

תגיות:ונשמרתםאסון מירוןהרב אביגדור חיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה