חדשות בארץ

יועמ"שית הכנסת: מיקי לוי נהג בחוסר סמכות כשהורה להרחיק את רוטמן

כשבועיים לאחר העימות החריג בין יו"ר הכנסת מיקי לוי לח"כ שמחה רוטמן, היועצת המשפטית של הכנסת, שגית אפיק, מבהירה כי לוי פעל בניגוד לסמכויותיו כשהורה להרחיק את רוטמן מאזור הפרסה

  • י"ג אדר ב' התשפ"ב
לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שבועיים לאחר העימות יוצא הדופן בין יו"ר הכנסת מיקי לוי לחבר הכנסת שמחה רוטמן, קבעה היום (רביעי) היועצת המשפטית של הכנסת כי לוי נהג בחוסר סמכות כאשר הורה להרחיק את רוטמן מהאזור שמאחורי המליאה המכונה הפרסה.

כזכור, לוי הורה לסדרנים לפנות את רוטמן ואת חברת הכנסת אורית סטרוק מהפרסה, זאת לאחר שהתעמתו עם חבר הכנסת ניר אורבך מימינה. רוטמן הגיב אז בזעם, צעק לעברו של לוי "חצוף, משוגע", וטען כי הוא חורג מסמכותו כשהורה להוציאו: "אתה לא תאיים עליי", צעק.

היום, כאמור, קבעה היועצת המשפטית של הכנסת, שגית אפיק, במכתב ששלחה לרוטמן, כי לוי פעל בחוסר סמכות. לדבריה, "הסמכויות של יו"ר הכנסת לשמירה על הסדר והביטחון במשכן אינן חלות כלפי חברי הכנסת, לאור החרגתם מהחוק".

אפיק כתבה את מכתבה בתגובה לפנייתו של רוטמן, בה דרש הבהרות וחידוד נהלים להתנהלות יו"ר הכנסת ואנשי משמר הכנסת ביחס לחברי כנסת במשכן. היא ציינה בדבריה, כי חילופי המילים הקשות בין רוטמן ליו"ר הכנסת החלו רק לאחר שלוי הורה על פינויו של רוטמן מהפרסה באמצעות מאבטחים, זאת כאמור ללא סמכות.

מטעמו של רוטמן נמסר כי "היועצת המשפטית אמרה היום באופן ברור: יו"ר הכנסת לא יכול להשתמש בסדרני הכנסת כמיליציה פרטית, כפי שטעה לחשוב חבר הכנסת מיקי לוי. אני מודה לה על ההבהרה החשובה, ומקווה שבכך יימנעו מקרים דומים של הפעלת אלימות כלפי חברי כנסת בתוך המשכן".

רוטמן הוסיף: "יש להצר על כך שבשל הכוחנות של הקואליציה בחלוקת המקומות בוועדות הכנסת, נמנעת הקמתה של ועדת האתיקה, ולכן אין ביכולתי להגיש תלונה כנגד יו"ר הכנסת על התנהלותו באירוע, באופן שפגע בכבוד הכנסת ובמעמד חבריה".

תגיות:הכנסתשמחה רוטמןמיקי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה