חדשות בארץ

שפל חדש: "משוגע, חצוף" – כמעט מכות בכנסת

באזור ה'פרסה' שמאחורי מליאת הכנסת פרצה מהומה, שהתפתחה כמעט לעימות פיזי בין יו"ר הכנסת וחבר הכנסת שמחה רוטמן. בעקבות תרגיל פרלמנטרי של האופוזיציה, נאלץ שר המשפטים גדעון סער לדחות בשבוע את ההצבעה הסופית על החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה

  • כ"ט אדר א' התשפ"ב
לוי (צילום: פלאש 90)לוי (צילום: פלאש 90)
אא

תקרית חריגה הבוקר (רביעי) בכנסת, באזור שמאחורי המליאה המכונה 'הפרסה': יו"ר הכנסת מיקי לוי הורה לסדרנים להוציא מהמקום את חברי הכנסת שמחה רוטמן ואורית סטרוק מהציונות הדתית, בעקבות עימות קולני שהתגלע בינם לבין חבר הכנסת ניר אורבך מימינה. רוטמן הגיב בזעם, צעק לעברו של לוי "חצוף, משוגע", וטען כי הוא חורג מסמכותו כשהורה להוציאו: "אתה לא תאיים עליי", צעק. מתיעוד שפורסם ב-ynet עולה, כי העימות בין השניים הגיע כמעט לידי מכות.

המהומה חסרת התקדים פרצה ברקע דיון סוער שהתקיים במליאה על הצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער להגבלת כהונת ראש ממשלה ל-8 שנים. חברי הכנסת יצאו להפסקה ב'פרסה', במהלכה נודע כי המשטרה עצרה הלילה שמונה תלמידים מישיבת חומש, ביניהם שניים מפצועי הפיגוע לפני כחודשיים בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד, וערכה חיפוש בבתיהם של חלק מהעצורים. סטרוק ויו"ר הציונות בצלאל סמוטריץ' פתחו בצעקות לעברו של אורבך, כשכאמור בהמשך לוי התערב.

לאחר התקרית, מסר חבר הכנסת רוטמן: "תפקיד יו"ר הכנסת זה תפקיד ממלכתי. בניגוד למיקי לוי, מעולם לא התקרבתי לאיש באופן מאיים. מיקי לוי ניגש לריב איתי בלי סיבה. מפלגת יש עתיד החליטה לעשות דה-לגיטימציה למפלגת הציונות הדתית ולמחנה הלאומי כולו, הבריונות בה נקט לוי היא חלק מאותה מתקפה מתואמת. כאשר דיברתי ב'פרסה' לא דיברתי על הפנסיה התקציבית שלי אלא על המעצרים הלא חוקיים שמשטרת ישראל בשליחות הממשלה הרעה הזו ביצעה הלילה בחומש. מיקי לוי לא סותם לי את הפה. מיקי לוי מנסה לסתום את הפה לציבור אותו אני מייצג, ולזה לא אסכים".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד תקף אף הוא בחריפות את יו"ר הכנסת: "בזמן תפילת שחרית שלנו ב'פרסה', מיקי לוי השתגע לגמרי והחליט להוציא חברי כנסת אפילו מ'הפרסה', ללא סמכות חוקית, תוך פגיעה בחסינות ובאלימות קשה וברוטלית".

"צומח לנו כאן רודן קטן שלא מכיר בגבולות הכוח", הוסיף קרעי. "פניתי ליועצת המשפטית שתאפס אותו ושתנחה את משמר הכנסת שלא לבצע פקודות בלתי חוקיות כאלו".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר: "ההתנהגות הברוטלית של מיקי לוי הבוקר במליאת הכנסת היא עוד שיא שנשבר. הרמת ידיים וגירוש חסר תקדים של חברי הכנסת סטרוק ורוטמן מ'הפרסה' רק כי אמרו משהו שלא מצא חן בעיניו הם בריונות לא חוקית, חצופה ומסוכנת, שמדרדרת את מעמדה של הכנסת".

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין, הגיב על המעצר המשטרתי הלילי של תלמידי הישיבה בחומש: "מעצר חלוצי חומש הלילה הוא עוד קו אדום אותו חוצה ממשלת השמאל של בנט. במקום להילחם בטרור, בנט נלחם במתיישבים. חיפוש וחדירה לבית עם ילדים קטנים באישון לילה ובלי שום הצדקה עניינית הוא הליך מסוכן בחברה דמוקרטית, ואסור לנו לאפשר לו להתרחש. רדיפת המתיישבים חייבת להיפסק. כך נראה איבוד רסן. כך נראה איבוד ערכים".

בתוך כך, האופוזיציה רשמה הבוקר הישג כשאילצה את שר המשפטים לדחות את ההצבעה הסופית על החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה. בתום לילה לבן במליאה, ניצלה האופוזיציה את היעדרותו של ראש הממשלה נפתלי בנט, בשל פגישתו עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, משכה את ההסתייגויות שלה והודיעה כי היא מבקשת להפוך את ההצבעה על החוק בקריאה השלישית להצבעת אי אמון בממשלה. בשל היעדר רוב של 61 חברי כנסת, הנדרש לשינוי חוק יסוד, הודיע סער על דחיית ההצבעה הסופית לשבוע הבא.

תגיות:מליאת הכנסתשמחה רוטמןמיקי לויחוק הגבלת כהונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה