חדשות בארץ

האסטרונאוט איתן סטיבה יטוס לחלל עם התנ"ך הזעיר בעולם

מדובר בננו-תנ"ך, הדומה בגודלו לזה של גרגיר סוכר ושניתן לקרוא את הכתוב בו רק באמצעות טלסקופ מיוחד. סטיבה: "יאפשר להביט בחיוך אל העבר ואל העתיד – באותו הזמן"

  • י"ג אדר ב' התשפ"ב
סטיבה (צילום: פלאש 90)סטיבה (צילום: פלאש 90)
אא

תנ"ך בחלל: האסטרונאוט הישראלי השני בתולדות מדינת ישראל, איתן סטיבה, יישא עמו בדרך לחלל דגם מזערי של התנ"ך.

לפי הדיווח ב-ynet, מדובר בעותק הזעיר ביותר המוכר כיום של התנ"ך. מדעני הטכניון בחיפה חרטו את 1.2 מיליון האותיות של התנ"ך על שבב סיליקון מצופה בשכבת זהב דקיקה, הדומה בגודלו לגרגיר סוכר. על מנת לקרוא את הטקסט המופיע על השבב, יש להיעזר במיקרוסקופ שיגדיל את האותיות פי עשרת אלפים.

מי שהגו את הרעיון למזעור התנ"ך כבר בשנת 2007, הם פרופ' אורי סיון, כיום נשיא הטכניון, וד"ר אוהד זוהר מהמכון לננוטכנולוגיה ע"ש ראסל ברי (RBNI).

"התנ"ך הוא הטקסט העתיק והחשוב ביותר לעם היהודי ומהחשובים לעולם כולו. אבן יסוד בתרבות האנושית", אמר פרופסור סיון. "תנ"ך הננו ונשיאתו לחלל מקשרים על פני מרחק וזמן בין העבר לעתיד, בין התרבות האנושית העתיקה והחזית הטכנולוגית".

סטיבה עצמו הוסיף: "הננו-תנ"ך שאקח עימי לתחנת החלל הבינלאומית מסמל הרמוניה בין טכנולוגיה פורצת דרך וכבוד למורשת שלנו – כאנושות. טקסט עתיק אשר נכתב באמצעות טכנולוגיה חדשנית ומאפשר לנו להביט בתקווה אל העתיד, כמו גם בחיוך אל העבר – באותו הזמן. אני מחכה להזדמנות להביט בפלא הטכנולוגי הזה בעודי מרחף בחלל".

הטיסה של סטיבה לחלל צפויה לצאת לדרך כבר התקופה הקרובה. הוא יטוס במסגרת צוות Ax-1 למה שהוגדר משימת "רקיע", כאשר במסגרת שהותו שם הוא יערוך עשרות ניסויים. סטיבה יטוס על תקן מומחה לפרק זמן של עשרה ימים, כאשר יחד איתו יטוסו עוד שלושה תיירי חלל.

תגיות:איתן סטיבהתנ"ךחלל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה