כתבות מגזין

מדוע החליט ברוך בן יגאל לשלוח 7665 משלוחי מנות?

ברוך בן יגאל, אביו של החייל עמית בן יגאל הי"ד, החליט לאסוף לזכותו 7665 משלוחי מנות ולחלקם במגוון של מקומות. כעת הוא מסביר על מה שמסתתר מאחורי הרעיון

אא

7665 – זהו מספר משלוחי המנות שאסף ברוך בן יגאל, אביו של החייל עמית בן יגאל הי"ד, שנרצח מפגיעת אבן בראשו בעת פעילות מבצעית. בימים אלו של ערב פורים, הוא דואג להעבירם למגוון מקומות ואנשים – החל בחללי צה"ל, עבור בבתי חולים וכלה בבתי אבות ובמוסדות לילדים מיוחדים.

"פורים היה החג של עמית", מספר ברוך כשנשאל מה הוביל ליוזמה המיוחדת הזו. "עמית אהב מאוד להתחפש – הוא תמיד היה קונה לפחות חמש תחפושות שונות, ולבסוף מערבב את כולן יחד, מתחפש עם מגוון של אביזרים, והולך לשמוע את המגילה כשכולו שמח ומאושר. הוא מאוד אהב את פורים, וזו בדיוק הסיבה שכשהתקרב החג עלה בדעתי הרעיון לשלוח לכבודו 7665 למגוון של יעדים, כדי לשמח את עם ישראל, ולהביא אור ושמחה גם לכאלו שלא תמיד מקבלים אותם".

למה דווקא 7665 משלוחים?

"זהו מספר הימים שעמית חי אתנו. החלטנו להכין משלוח כנגד כל אחד מהימים. האמת היא שבתחילה כשאנשים שמעו על הרעיון הם אמרו לי שאין סיכוי שאצליח לאסוף כל כך הרבה משלוחים, אבל המציאות הוכיחה שזה פשוט קרה. בעיקר מכיוון שהיו הרבה מאוד אנשים שהביאו מאות משלוחי מנות ביחד. היו בתי ספר שהתגייסו למשימה, תנועות נוער, ועוד קבוצות ממגוון מקומות".

לדבריו של בן יגאל, מי שהביא את מספר המשלוחים הגבוה ביותר הוא דווקא אדם פרטי שארגן 1500 משלוחי מנות. הוא חפץ בעילום שמו, לכן לא ניתן לחשוף את סיפורו.

"כמובן שבנוסף לכל המשלוחים הרבים, היו גם הרבה מאוד ילדים שהביאו לי באופן אישי משלוחים פרטיים שלהם. חלקם סיפרו לי שהם השתמשו בדמי כיס שקיבלו כדי לקנות את הממתקים. היה מאוד מרגש לשמוע את זה. וכן, היו גם נשים שעוסקות בעיצוב פטיפורים ועוגות, שעיצבו שוקולדים מהממים והעבירו משלוחים מיוחדים ומושקעים מאוד".

איפה אתה מאחסן את המלאי העצום של המשלוחים?

"יש לי מחסן גדול שבימי השגרה משמש אותי לאחסון מזון שאני שומר לחלוקת אוכל לחיילים, זהו גם פרויקט שאני מניע לכבודו של עמית. כעת המשלוחים מאוחסנים שם. אבל למעשה כבר חלק גדול מהם לא אתנו, כי יש לנו מתנדבים שהתחילו בשינוע שלהם ובחלוקתם בכל אזורי הארץ. זה גם המקום שאני רוצה להודות לעם ישראל, כי מיום ליום אני רואה עד כמה שהוא מדהים ומיוחד במינו. ההתגייסות למבצע הזה לא גומרת לרגש אותי. אמנם החלום והיוזמה היו שלי – אבל הביצוע הוא של עם ישראל".

אפשר לשאול מה אתה מתכנן לחג פורים, ואיך הולך להיראות החג שלך?

"אני באופן אישי מתכנן לנסוע לבסיס צה"ל כדי לשמוע מגילה, וכמובן שבפורים עצמו אשתתף בסעודה. אני מתכנן במהלך החג גם להגיע לקברו של עמית. אני מרגיש שאני חייב להיות אתו, כי פורים בלי עמית הוא מבחינתי לא פורים. כפי שציינתי זה ממש היה החג שלו".

הוא עוצר לרגע, ואז מדגיש: "דבר אחד בטוח – חג הפורים שלי עומד להיות שמח מאוד, ולא יהיה שום דבר שימנע ממני את השמחה. כבר עכשיו טוב לי בלב כשאני רואה את עם ישראל שמחים, והטוב הזה יימשך תמיד. ראשי התיבות של המילה כא"ב הם 'כל אחד בדרכו'. אני בוחר לחוות את הכאב שלי דווקא מתוך שמחה. המציאות תוכיח שזה לגמרי אפשרי".

תגיות:פוריםמשלוח מנותעמית בן יגאלברוך בן יגאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה