חדשות בעולם

בכיר אמריקני: איראן מחזיקה 3,000 טילים, חלקם יכולים להגיע עד תל אביב

גנרל קנת מקנזי סיפק מידע על יכולות הירי של איראן שהולכות ומשתפרת, והזהיר שהנושא צריך להדאיג את ארצות הברית ובנות בריתה. באיראן השיקו צי של צוללות חכמות בעלות יכולת תקיפה מתקדמת

  • י"ב אדר ב' התשפ"ב
ארכיון (צילום: shutterstock)ארכיון (צילום: shutterstock)
אא

איראן מחזיקה ביותר מ-3,000 טילים בליסטיים מסוגים שונים, אשר חלקם מסוגלים להגיע למרחקים, אפילו עד תל אביב - כך אומר הערב (שלישי) מפקד פיקוד המרכז האמריקני, גנרל קנת מקנזי, בשימוע מול ועדת הכוחות של הסנאט בארצות הברית.

מקנזי, שמסיים בימים אלה את תפקידו, סיפר כי הטילים האיראניים אמנם לא מסוגלים עדיין להגיע עד אירופה, אך ציין כי בשנים האחרונות איראן השקיעה רבות בפיתוח ושכלול תכנית הטילים שלה, על מנת להגדיל ולשפר את טווחי הטילים ואת רמת הדיוק אליה הם מגיעים. "ראינו את זה בהתקפה על הבסיס האמריקאי בעין אל-אסד בעיראק בינואר 2020, אז הטילים האיראניים פגעו בדיוק של כמה עשרות מטרים", אמר.

הוא הוסיף שאיראן ממשיכה להוות את האיום המרכזי מבחינת האינטרס הביטחוני האמריקני בפרט והמזרח התיכון בכלל, וציין בדאגה את היכולת הבליסטית של איראן שצריכה להדאיג את מדינות האזור ואת שותפותיה של ארצות הברית.

הגנרל מקנזי התייחס גם להסכם הגרעין. לדבריו, מטרתה של ארצות הברית היא שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, ואף שהחזרה להסכם הגרעין היא לא צעד מושלם, מדובר בצעד חשוב בדרך למטרה.

"ברמה הצבאית הדאגה שלי שלא תהיה לאיראן יכולת גרעינית, אבל הגידול במספר וביעילות כוח הטילים הבליסטיים והכטב"מים ההתקפיים שלהם, מדאיגים אותנו מאוד", אמר והוסיף: "המטרה שלי הייתה להרתיע את איראן ממתקפות רחבות והיו הצלחות, אבל זה לא היה מושלם. איראן מורתעת מתקיפות ישירות נגדנו, אבל אני לא יודע לגבי העתיד".

בתוך כך, משמרות המהפכה של איראן חשפו היום, במהלך טקס בטהרן, צוללות חדשות בהן הצטייד לראשונה ארגון הלחימה הימי שלהם. לטענתם, מדובר בצוללות חכמות, בעלות יכולת תמרון גבוהה ויכולת נשיאה וירי של כלי תקיפה שונים - טענה שאם אכן היא נכונה, מסמלת התקדמות מדאיגה נוספת ביכולותיה הצבאיות של איראן. בסוכנות הידיעות האיראנית התפרסמו תמונות של עשרות טילים, כאשר מתחתם מופיע בפרסית הכיתוב "מוות לציונים".

תגיות:איראןארצות הבריתהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה