חדשות בארץ

פוטין ינאם בפני חברי הכנסת? השגריר הרוסי ביקש להיפגש עם מיקי לוי

לאחר שנקבע כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ינאם בזום בפני חברי הכנסת, שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, ביקש לערוך פגישה דחופה עם יו"ר הכנסת מיקי לוי כדי לדון בנושא

  • י"ב אדר ב' התשפ"ב
פוטין (תמונה: שאטרסטוק)פוטין (תמונה: שאטרסטוק)
אא

האם הממשל ברוסיה מודאג מנאומו הצפוי של נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, בפני חברי הכנסת בישראל? גורם ישראלי בכיר סיפר היום (שלישי) כי שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, ביקש לערוך פגישה דחופה עם יו"ר הכנסת מיקי לוי, על מנת לדון איתו בנושא.

לפי הדיווח של ברק רביד בוואלה, הפגישה צפויה להתקיים מחר. על פי ההערכות, השגריר הרוסי מתכנן להביע בה את מורת רוחה של ארצו מהנאום המתוכנן של זלנסקי.

תרחיש אפשרי ממנו חוששים בישראל הוא בקשה של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לנאום גם כן בפני חברי הכנסת. כידוע, ישראל נחשבת למדינה נייטרלית וכזאת שנהנית מיחסים טובים עם שתי המדינות. נאום של זלנסקי מול חברי בית הנבחרים שלה, בו ידבר כמובן כנגד רוסיה, לא יתקבל באופן חיובי בצד הרוסי.

ככל הידוע בשלב זה, נאומו של זלנסקי נקבע ליום ראשון הקרוב בשעות הערב. לוי שוחח עם ראשי הסיעות על מנת לוודא שכמה שיותר חברי כנסת ישתתפו במפגש שיתקיים בזום.

זהו לא הנאום הראשון של זלנסקי בפני פרלמנטים ברחבי העולם. בשבועות האחרונים מאז פרצה המלחמה, אוקראינה משקיעה רבות בזירה הדיפלומטית. בין היתר נאם זלנסקי בפני עצרת האו"ם ובפני הפרלמנט הבריטי, שם זכו דבריו לתשואות רבות. היום הוא נאם גם מול בית הנבחרים הקנדי, וביקש בין היתר להודות לראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו ולעם הקנדי על תמיכתם בארצו. בסיום דבריו זכה הנשיא האוקראיני למחיאות כפים במשך דקות ארוכות. מחר צפוי זלנסקי לנאום גם בפני הקונגרס האמריקני.

תגיות:וולודימיר זלנסקירוסיהאוקראינההכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה