חדשות בארץ

"שורשים יהודיים מסורתיים": אביהו מדינה הוא חתן פרס ישראל לשנת תשפ"ב

הזמר והפזמונאי אביהו מדינה הוכרז כחתן פרס ישראל, עבור תרומתו המוזיקלית ליצירה הישראלית וביסוס תחושת שייכות לשלל הזרמים בחברה. מדינה: "ההתלכדות שלנו – זה מה שחשוב, לא הפרס"

  • י"ב אדר ב' התשפ"ב
אביהו מדינה (צילום: משה שי, פלאש 90)אביהו מדינה (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

הוכרז חתן פרס ישראל לזמר עברי לשנת תשפ"ב – הפזמונאי, המוזיקאי והזמר אביהו מדינה (73), מגדולי הזמר הים תיכוני. מדינה קיבל היום (שלישי) את ההודעה בשיחת טלפון משרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון.

"אני לא מהמתרגשים", הגיב מדינה בראיון ל-ynet על קבלת הפרס. "אני רגיש אבל לא רגשן. הפרס הוא פרס, אבל מה שחשוב לי יותר זו הכתיבה והיצירה. אני לא נלחמתי על הכרה ועל פרס ישראל – נלחמתי על יחס שווה והוגן לכולם, לא משנה מאיפה הם באו ובאיזה סגנון מוזיקלי הם שרים. כולנו ישראלים. במיוחד אחד כמוני שהוא דור רביעי בארץ".

מדינה הוסיף: "ככל שאנחנו מתלכדים יותר ונותנים הרגשה שווה לאזרחי ישראל – זה מה שחשוב ולא הפרס. הפרס קצת מרגיע את האנשים שיש להם תחושת קיפוח. זאת התחלה, ויכול להיות שיהיה לה המשך יותר טוב". גם השרה שאשא-ביטון ביקשה למסור כי "הענקת הפרס לאביהו מדינה נותנת ביטוי לשייכות ולחיבור של מכלול הגוונים של היצירה העברית והישראלית".

חברי הוועדה שבחרו במדינה לקבלת הפרס הם יהורם גאון, יוריק בן דוד, חמוטל בן זאב-עפרון ויאיר ניצני. בנימוקי הבחירה שלה ציינה הוועדה כי "הפרס מוענק למדינה שהביא לפריצת דרך משמעותית במוזיקה הישראלית, על יצירתו המשובחת והאיכותית ומאבקו העיקש ורב השנים".

"אביהו האמין כי חופש הביטוי, חופש היצירה וחופש העיסוק הן מסוג הזכויות והחירויות שחובה להילחם עליהן על מנת לבסס תחושת שייכות ושותפות לכל זרם תרבותי בחברה הישראלית הדמוקרטית המתהווה", ציינה הוועדה והוסיפה: "את מרבית זמנו הקדיש אביהו למען פיתוחו וביסוסו של סגנון המוזיקה הישראלית הנובע מתוך שורשים יהודיים מסורתיים ותרבותיים".

אביהו מדינה בחשיפה היסטורית: "שימי תבורי לא רצה בהתחלה לקחת את ’אל תשליכני’"

תגיות:אביהו מדינהפרס ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה