חדשות בארץ

טירוף | דרישת ליברמן ושטרן: גיור מקוצר והמוני לפליטים

השר אלעזר שטרן דורש להעביר בגיור מזורז עשרות אלפי עולים מאוקראינה. שר האוצר אביגדור ליברמן אף הגדיל ואמר "צריך לעשות גיור המוני, כמו בבבל"

שטרן וליברמן (צילומים: פלאש 90)שטרן וליברמן (צילומים: פלאש 90)
אא

בעקבות מדיניות פתיחת השערים עליה הכריזה שרת הפנים איילת שקד, גורמים במערך ההגירה מדברים בשיחות פנימיות על "מטוסים מלאים באוקראינים, מבלגיה וממדינות נוספות, בדרכם לישראל", כך על פי דיווחו של אריאל כהנא, הכתב המדיני של 'ישראל היום'.

בנוסף, על פי הדיווח של 'ישראל היום' נודע כי גם בהגעת אזרחים רוסים לישראל חל זינוק עצום מאז פרוץ המלחמה. גורמים בכירים בממשלה ובמערך ההגירה מסרו כי עם המשך המלחמה צפוי להגיע גל גדול של אזרחי רוסיה שיבקשו מקלט בישראל, שאינם יהודיים ואינם אף זכאים מכח חוק השבות.

בישיבת הממשלה שעסקה בעלייה לישראל בעקבות המלחמה, דרש השר אביגדור ליברמן לגייר את העולים שאינם יהודיים בגיור אקספרס והמוני. "צריך לעשות גיור המוני, כמו בבבל", אמר. השר אלעזר שטרן הוסיף כי "אם זה מצב חירום, צריך גיור חירום".

ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה הגיב: ''גיור החירום - ניסיון לשינוי המפה הפוליטית בישראל. הענקת חותמת יהודית אוטומטית לכל פליט בדואר. לצערנו, שרי הממשלה מבקשים להביא מאות אלפי אוקראינים לא כי הם דואגים לשלומם של הפליטים או מתוך דאגה למדינה, אלא כי הם רוצים לשנות את המפה הפוליטית בישראל ולשנות את צביונה של המדינה.

"זהו לא גיור שלא כהלכה אלא אינו גיור כלל, הם מבקשים לתת חותמת יהדות אוטומטית לכל פליט כחלק בלתי נפרד מסל הקליטה שלהם. מגילות יוחסין תהיינה מציאות בישראל. שר ה'דתות' לא אמר את דברו ולא מתנגד כי הוא עושה דברו של ליברמן".

אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה, מסר בתגובה: "הרפורמים ממשיכים להסתער על כל הזדמנות כדי לבצע גיור המוני המנוגד להלכה היהודית וזאת בחסות המלחמה באוקראינה ובגיבוי ממשלת בנט-ליברמן-כהנא. עם ישראל מאוחד נגד הריסת הצביון היהודי של מדינת ישראל, חילונים, דתיים וחרדים".

ראש הממשלה נפתלי בנט העביר לשרים דף מסרים בנוגע לאופן ההתנהלות בסוגיית הפריטים. בין השאר נכתב כי ישראל נערכת לקליטת כ-100 אלף עולים מאוקראינה, רוסיה ומדינות האזור במסגרת חוק השבות.

כידוע, במסגרת חוק השבות גם מי שאינו יהודי אך הוא בן או נכד ליהודי – זכאי לאזרחות בארץ. על פי מחקרו של פרופ' זאב חנין, נכון לשנת 2016, 85% מקרב העולים החדשים מרוסיה שגילם פחות מארבעים, אינם יהודים לפי ההלכה.

פרופ' סרג'ו דלה פרגולה, אוטוריטה בין-לאומית לחקר הדמוגרפיה היהודית בעולם, אמר בעבר בראיון ל-ynet כי "מאות אלפים שנמצאים בישראל מתוקף חוק השבות אינם יהודים. לפי הפרמטרים האלה אין רוב יהודי בארץ".

תגיות:גיורפליטיםאביגדור ליברמןאלעזר שטרן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה